جامع ترین فایل pdf جزوه آشنایی با کلیات سلولهای بنیادی

جزوه وخلاصه کتاب
نوع فایل
pdf
حجم فایل
473KB
نویسنده
دسته بندی
تعداد بازدید
858 بازدید
7,500 تومان 6,000 تومان٪20 تخفیف

جامع ترین فایل pdf جزوه آشنایی با کلیات سلولهای بنیادی

قابل توجه کاربران و دانشجویان گرامی :فایل که هم اکنون معرف حضور شما می باشد برترین و جامع ترین فایل pdf جزوه آشنایی با کلیات سلولهای بنیادی می باشد. این فایل شامل ۲۲ صفحه می باشد و در قالب فرمت pdf  تهیه شده و هم اکنون آماده دانلود است. امیدواریم که سودمند بوده و مورد استفاده شما سروران گرامی واقع گردد .در صورت نیاز می توانید این فایل ارزشمند و مفید را از فروشگاه سایت یوفایل با مناسب ترین قیمت خریداری و دانلود نمایید.

آشنایی با کلیات سلولهای بنیادی

مقدمه

دسترسی انسان به فناوری تکثیر سلولهای بنیادی و بهکارگیری آنها برای تولید سلولهای دیگر، از جمله مباحث نوین در علوم زیستی است.

سلولهای بنیادی در ابتدا برای درک چگونگی تکوین موجودات از یک سلول منفرد حاصل از تلفیق دو گامت والدی،

در علوم تکوین و جنینشناسی مورد توجه و تحقیق قرار گرفتند . سلولهای بنیادی به آن دسته از سلولهای بدن اطلاق میشوند که هنوز تمایز نیافته و برای کار ویژهای تجهیز نشده اند. این سلولها دارای خاصیت خودتکثیری بوده و قابلیت تمایز و تبدیل شدن به انواع دیگر سلولهای بدن را دارند. این مشخصه سلولهای بنیادی، نظر متخصصین مختلف را به خود معطوف داشته است، به طوریکه تحقیقات گستردهای در این خصوص صورت گرفته است.

به طور کلی سلولهای بنیادی دارای دو خصوصیت عمده هستند: ۱( قدرت تکثیر نامحدود ۲( خصوصیت پُرتوانی یا اصطلاحاً Pluripotency ؛ بهعبارت دیگر، این سلولها قادر هستند تا در محیط آزمایشگاهی انواع مختلفی از سلولها را بهوجود بیاورند.سلولهای بنیادی را با توجه به منشأ آنها به سه دسته تقسیم میکنند: سلولهای بنیادی جنینی ) Embryonic Stem Cells ( که در مراحل اولیه تشکیل جنین، از آن گرفته میشود و سلولهای بنیادی بالغ ) Adult Stem Cells ( که پس از تولد فرد و بهویژه از مغز استخوان آن گرفته میشود.و سلولهای بنیادی بند ناف stem cell from umbilical cord blood) ( بلافاصله بعد از تولد از خون بند ناف بدست می آیند.

در موجودات زنده سلولهای تمایز نیافته ای وجود دارند که می توانند سلول هایی را تولید کنند که نهایتاً بافت های تخصصی و اندام ها را شکل می دهند. این سلول ها سلول های بنیادی نامیده می شوند.

مطالعه بیشتر

راهنمای خرید:
  • لینک دانلود فایل بلافاصله بعد از پرداخت وجه به نمایش در خواهد آمد.
  • همچنین لینک دانلود به ایمیل شما ارسال خواهد شد به همین دلیل ایمیل خود را به دقت وارد نمایید.
  • ممکن است ایمیل ارسالی به پوشه اسپم یا Bulk ایمیل شما ارسال شده باشد.
  • در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.