جزوه درس مسائل اقتصادی و سیاسی نفت استاد دکتر حسین رفیع

جزوه وخلاصه کتاب
نوع فایل
pdf
حجم فایل
2MB
نویسنده
دسته بندی
تعداد بازدید
533 بازدید
11,000 تومان 9,800 تومان٪11 تخفیف

 جزوه درس مسائل اقتصادی و سیاسی نفت استاد دکتر حسین رفیع

قابل توجه کاربران و دانشجویان عزیز و گرامی: فایلی که هم اکنون معرف حضور شماست فایل جامع  pdf جزوه درس مسائل اقتصادی و سیاسی نفت استاد دکتر حسین رفیع مناسب برای رشته های حقوق علوم سیاسی می باشد. این فایل شامل ۱۷۸ صفحه جزوه تایپ شده بسیار مفید و سودمند می باشد. و در غالب فرمت pdf تهیه شده و هم اکنون آماده دانلود است. امیدواریم که سودمند بوده و مورد استفاده شما سروران گرامی واقع گردد. در صورت تمایل و نیاز می توانید این فایل ارزشمند و مفید را از فروشگاه سایت یوفایل خریداری و دانلود نمایید.

 جزوه درس مسائل اقتصادی و سیاسی نفت استاد دکتر حسین رفیع

نفت
ریشه واژه« نفت » از واژه اوستایی « نپتا » « نفت » گرفته شده است.

کلدانیان و اعراب آن را از زبان مادری گرفته و نفتا خوانده اند. در برخی منابع قدیمی به صورت « نفط »  نیز آمده است.

نفت مایعی است که عمدتا از دو عنصر آلی هیدروژن و کربن تشکیل شده و دارای مقادیر کمتری از عناصر سنگین مانند نیتروژن، اکسیژن و گوگرد است

و به صورت طبیعی در زیر زمین و به صورت استثنایی در روی زمین یافت می شود. نفت مایع غلیظ و افروختنی به رنگ قهوه ای سیر یا سبز تیره است که در لایه های بالایی بخش هایی از پوسته کره زمین یافت می شود. نفت شامل آمیزه پیچیده ای از هیدروکربن هایی گوناگون است. بیشتر این هیدروکربن ها از زنجیره آلکان هستند؛ ولی ممکن است از دید ظاهر، ترکیب یا خلوص تفاوتهای زیادی داشته باشند. نفت به صورت خام نمی تواند مورد استفاده قرار گیرد و باید در پالایشگاه تصفیه قرار شود.

صنایع بالادستی و پایین دستی نفت
صنعت نفت معمولا به سه بخش تقسیم می شود : بالادستی ،پایین دستی و میان دستی که صنایع میان دستی عمدتا در دسته پایین دستی طبقه بندی می شوند.

صنایع بالادستی شامل جستجو برای یافتن میدانهای بالقوه زیرزمینی یا زیردریایی، حفاری و اکتشاف و نهایتا عملیات چاه ها است که نفت خام و گاز طبیعی را به سطح می آورد. صنایع بالادستی گاهی به نام اکتشاف و تولید هم شناخته می شود.

مطالعه بیشتر

راهنمای خرید:
  • لینک دانلود فایل بلافاصله بعد از پرداخت وجه به نمایش در خواهد آمد.
  • همچنین لینک دانلود به ایمیل شما ارسال خواهد شد به همین دلیل ایمیل خود را به دقت وارد نمایید.
  • ممکن است ایمیل ارسالی به پوشه اسپم یا Bulk ایمیل شما ارسال شده باشد.
  • در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.