دانلود جامع ترین فایل جزوه اصول نسخه نویسی و داروشناسی دکتر سید هادی حسینی

جزوه وخلاصه کتاب
نوع فایل
pdf
حجم فایل
2MB
نویسنده
دسته بندی
تعداد بازدید
1169 بازدید
9,000 تومان 7,500 تومان٪17 تخفیف

دانلود جامع ترین فایل جزوه اصول نسخه نویسی و داروشناسی دکتر سید هادی حسینی

قابل توجه کاربران و دانشجویان عزیز و گرامی: فایلی که هم اکنون معرف حضور شماست جامع ترین و کامل ترین فایل pdf جزوه اصول نسخه نویسی و داروشناسی دکتر سید هادی حسینی می باشد. این فایل شامل ۱۰۴ صفحه می باشد. و در غالب فرمت pdf تهیه شده و هم اکنون آماده دانلود است. امیدواریم که سودمند بوده و مورد استفاده شما سروران گرامی واقع گردد. در صورت تمایل و نیاز می توانید این فایل ارزشمند و مفید را از فروشگاه سایت یوفایل خریداری و دانلود نمایید.

جزوه اصول نسخه نویسی و داروشناسی دکتر سید هادی حسینی

نسخهٔ پزشک دستوراتی است که پزشک برای بهبود وضع بیمار (تشخیص، درمان یا توانبخشی) بر برگی از کاغذ می‌نویسد. در نسخه مطالبی مانندداروهای موردنیاز، نحوه مصرف، کارهایی که بیمار باید انجام دهد نوشته شده‌ است. همچنین نسخه ممکن است دارای درخواست آزمایش، انجام تصویربرداری مانند رادیوگرافی، سونوگرافی و سی تی اسکن، انجام اسکن با مواد نشاندار مانند تالیم، درخواست الکتروکاردیوگرافی و الکتروانسفالوگرافی، مشاوره فیزیوتراپی، رژیم غذایی باشد.

نسخه‌ها بسته به نوع بیماری متفاوت هستند. از نظر حقوقی (مقررات سازمان نظام پزشکی) نسخه باید حاوی تاریخ، نام بیمار، نام، تخصص، شماره نظام و امضای پزشک معالج باشد. بر اساس ضوابط سازمانهای بیمه‌گر نسخه پزشک باید حاوی آدرس مطب هم باشد.

نگارش نسخه

معمولاً نسخه در ایران به زبان انگلیسی نوشته می‌شود. به منظور افتراق نسخه‌های دارویی از سایر دستور پزشکی (مانند درخواست آزمایش)، بسیاری از پزشکان، نسخه‌نویسی را با درج علامت RX در سمت چپ قسمت بالای نسخه آغاز می‌کنند. این علامت که از ادغام دو حرف لاتین R و X حاصل شده به معنی «Recipe» یا «نسخه» است. منشأ این سمبل احتمالاً Eye of Horus در مصر باستان یا نشانی از ژوپیتر ـ خدای سلامتی در روم باستان ـ یا زئوس (خدای یونانیان) است. همچنین وجود این نشانه بر روی جعبه دارو به این معنی است که فروش این دارو بدون نسخه پزشک ممنوع است. ممکن است نسخه حاوی دستور داروی ساختنی باشد که توسط داروخانه ساخته می‌شود.

مطالعه بیشتر

راهنمای خرید:
  • لینک دانلود فایل بلافاصله بعد از پرداخت وجه به نمایش در خواهد آمد.
  • همچنین لینک دانلود به ایمیل شما ارسال خواهد شد به همین دلیل ایمیل خود را به دقت وارد نمایید.
  • ممکن است ایمیل ارسالی به پوشه اسپم یا Bulk ایمیل شما ارسال شده باشد.
  • در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.