دانلود جامع ترین فایل pdf جزوه درسی مکانیک سیالات

جزوه وخلاصه کتاب
نوع فایل
pdf
حجم فایل
3MB
نویسنده
دسته بندی
تعداد بازدید
672 بازدید
10,000 تومان 8,500 تومان٪15 تخفیف

دانلود جامع ترین فایل pdf جزوه درسی مکانیک سیالات

قابل توجه کاربران و دانشجویان عزیز و گرامی: فایلی که هم اکنون معرف حضور شماست جامع ترین و کامل ترین فایل pdf جزوه درسی مکانیک سیالات مدرس: امیرحسین اسدیانی یکتا می باشد این فایل شامل ۱۴۳ صفحه می باشد. و در غالب فرمت pdf تهیه شده و هم اکنون آماده دانلود است. امیدواریم که سودمند بوده و مورد استفاده شما سروران گرامی واقع گردد .در صورت نیاز می توانید این فایل ارزشمند و مفید را از فروشگاه سایت یوفایل با مناسب ترین قیمت خریداری و دانلود نمایید.

جزوه درسی مکانیک سیالات

معرفی و تعاریف اولیه -۱
– مکانیک سیالات شاخه ای از مکانیک کاربردی است که به بررسی رفتار سیال در حالت سکون و حرکت می  پردازد.
– پدیده های طبیعی بسیاری وجود دارند که مکانیک سیالات در مطالعه آنها کاربرد دارد. از آن جمله می توان به حرکت ابرها، پرواز پرندگان، جریان آب در رودخانه ها، حرکت امواج دریا و نفوذ و حرکت آب
در خاک اشاره نمود.
– علاوه بر نقش مکانیک سیالات در بررسی پدیده های طبیعی، بسیاری از مسائل مهندسی نیز وجود دارند که از کاربردهای مکانیک سیالات به شمار م یآیند. به عنوان مثال در مطالعه و بررسی مسائلی نظیر جریان آب در لوله ها، نیروهای وارده از طرف آب بر سدها، نفوذ آب در خاک و … نیاز به استفاده از قوانین مکانیک سیالات می باشد.

– سیال چیست؟
سیال ماده ای است که سیلان داشته باشد، یعنی جاری باشد. همانطور که در فیزیک دیده ایم مواد را می توان به دو دسته کلی جامدات و سیالات تقسیم کرد. که سیالات خود به دو دسته مایعات و گازها تقسیم می شوند.

جامدات، مایعات و گازها از نظر فاصله بین مولکولها و دامنه حرکات مولکول ها با یکدیگر تفاوت دارند که این خود به بزرگی نیروی جاذبه بین مولکولی این مواد بستگی دارد.
جامدات به دلیل نیروی زیاد جاذبه بین مولکولی به طور عمومی شکل خود را حفظ م یکنند. لذا م یتوان به هر جامد یک شکل خاص نسبت داد.
در مایعات به دلیل کمتر بودن نیروی جاذبه بین مولکولی، ذرات مختلف مایعات موقعیت خاصی نداشته و در نتیجه مایعات شکل خاصی ندارند ولی حجم مشخصی دارند.

مطالعه بیشتر

راهنمای خرید:
  • لینک دانلود فایل بلافاصله بعد از پرداخت وجه به نمایش در خواهد آمد.
  • همچنین لینک دانلود به ایمیل شما ارسال خواهد شد به همین دلیل ایمیل خود را به دقت وارد نمایید.
  • ممکن است ایمیل ارسالی به پوشه اسپم یا Bulk ایمیل شما ارسال شده باشد.
  • در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.