دانلود جامع ترین فایل pdf جزوه فصل دوم کتاب ترمودینامیک خواص ماده خالص

جزوه وخلاصه کتاب
نوع فایل
pdf
حجم فایل
958KB
نویسنده
دسته بندی
تعداد بازدید
623 بازدید
8,000 تومان 6,500 تومان٪19 تخفیف

دانلود جامع ترین فایل pdf جزوه فصل دوم کتاب ترمودینامیک خواص ماده خالص

قابل توجه کاربران و دانشجویان عزیز و گرامی: فایلی که هم اکنون معرف حضور شماست جامع ترین و کامل ترین فایل pdf جزوه فصل دوم کتاب ترمودینامیک خواص ماده خالص می باشد. این فایل شامل ۳۲ صفحه و در قالب فرمت pdf تهیه شده و هم اکنون آماده دانلود است. امیدواریم که سودمند بوده و مورد استفاده شما سروران گرامی واقع گردد .در صورت نیاز می توانید این فایل ارزشمند و مفید را از فروشگاه سایت یوفایل با مناسب ترین قیمت خریداری و دانلود نمایید.

جزوه فصل دوم کتاب ترمودینامیک خواص ماده خالص

۱ ) ماده ی خالص ۱
آب) – Co2 . He . N) مادهای که دارای ترکیب شیمیایی یکسان باشد را مادهی خالص گویند .یک ماده ی خالص یک عنصر و یا یک ترکیب شیمیایی منفرد نیست. مخلوطی از عناصر و یا ترکیبات
شیمیایی نیز تا زمانی که همگن باقی بمانند یک ماده خالص را تشکیل میدهند.(هوا یک ماده خالص است).
مخلوطی از دو یا چند فاز از یک مادهی خالص تا زمانی که ترکیب شیمیایی آن در تمام فازها یکسان باقی بماند مادهای خالص خواهد بود. (مثلاً مخلوطی از یخ و آب یک مادهی خالص را تشکیل میدهند).
اما مخلوطی از هوای گازی شکل و هوای مایع یک مادهی خالص را تشکیل نمیدهند. زیرا ترکیب شیمیایی این دو با هم متفاوت میباشد. و این به دلیل وجود عناصر مختلفی است که در هوا وجود دارند و در فشارهای خاصی دارای دماهای میعان متفاوتی هستند.

۲ ) فاز ۱
یک فاز به عنوان یک آرایش مولکولی مجزا که همه جا یکنواخت میباشد و میتوان آن را از دیگر آرایش ها ، با سطوح مرزی مشخصی به سادگی جدا کرد تعریف میشود.
سرعت ارتعاش مولکول ها درجامدات به دما بستگی دارد.هنگامی که یک جامد به مایع تبدیل شود فواصل بین مولکولها معمولاً کمی افزایش مییابد (باستثناء آب) در گازها، مخصوصاً در چگالی های کم، نیروهای بین مولکولی بسیار کوچک است و تنها تأثیر متقابل بین مولکول ها برخورد آنها با یکدیگر میباشد.

در فاز گازی مولکولها از نظر انرژی در سطح بسیار بالاتری نسبت به فاز مایع و جامد قرار دارند. بنابراین گاز باید مقدار زیادی انرژی از دست بدهد تا بتواند به مایع یا جامد تبدیل شود.

مطالعه بیشتر

راهنمای خرید:
  • لینک دانلود فایل بلافاصله بعد از پرداخت وجه به نمایش در خواهد آمد.
  • همچنین لینک دانلود به ایمیل شما ارسال خواهد شد به همین دلیل ایمیل خود را به دقت وارد نمایید.
  • ممکن است ایمیل ارسالی به پوشه اسپم یا Bulk ایمیل شما ارسال شده باشد.
  • در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.