دانلود جامع ترین فایل PDF خلاصه کتاب شیمی معدنی (نانو شیمی)

جزوه وخلاصه کتاب
نوع فایل
pdf
حجم فایل
3MB
نویسنده
دسته بندی
تعداد بازدید
1044 بازدید
8,500 تومان 7,000 تومان٪18 تخفیف

دانلود جامع ترین فایل PDF خلاصه کتاب شیمی معدنی (نانو شیمی)

قابل توجه کاربران و دانشجویان عزیز و گرامی: فایلی که هم اکنون معرف حضور شماست جامع ترین و کامل ترین فایل pdf خلاصه کتاب شیمی معدنی (نانو شیمی) می باشد. این فایل شامل۳۱۹ صفحه می باشد. و در غالب فرمت pdf تهیه شده و هم اکنون آماده دانلود است. امیدواریم که سودمند بوده و مورد استفاده شما سروران گرامی واقع گردد. در صورت تمایل و نیاز می توانید این فایل ارزشمند و مفید را از فروشگاه سایت یوفایل خریداری و دانلود نمایید.

فصل اول: تقارن
I معدنی

با آشنایی به تقارن مولکولی و شناسایی عناصر تقارن و مفهوم علائم گروههای تقارن، میتوان بسیاری از مطالب را از علامت به کار رفته در تقارن مولکول استنباط کرد.

-۱-۱ عملهای تقارن و عناصر تقارن
برای انجام اعمال تقارنی مولکول، از پنج عنصر تقارن استفاده میشود که عبارتند از: ۱- مرکز تقارن ۲- عنص ر یکسانی -۳ محور چرخش متعارف (محض یا ساده) ۴- صفحۀ انعکاس یا صفحۀ تقارن ۵- محور چرخشی – انعکاس ی یا محور
چرخش نامتعارف (مرکب)
-۱-۲ محور چرخش متعارف (محض یا ساده):
۳۶۰ )، سیستم به حالت اولیه ° عمل تقارن این عنصر، یک حرکت چرخشی است که بعد از انجام یک دور کامل (بار چرخش به اندازه n مرتبه یا درجۀ محور را نشان میدهد به طوری که اگر ،n است که Cn برمیگردد. علامت آن n 360 حول محور چرخشی تکرار شود، مولکول به آرایش کاملاً یکسان با حالت اولیۀ خود باز میگردد. o است.

۳ صفحۀ انعکاس یا صفحۀ تقارن
عنصر تقارنی عمل انعکاس در یک صفحه را صفحۀ تقارن میگویند. صفحۀ تقارن و عمل انعکاس نسبت به آن را با حرف s نشان میدهند. مثلا در بدن انسان، مداد استوانهای شکل، یا مولکولهای خطی مثل استیلن و کربن دی s سیگما صفحه تقارنی وجود دارد که باعث تبدیل سمت چپ به سمت راست خواهد بود. صفحۀ انعکاسی به سه ،(CO اکسید  ۲ دسته تقسیم میشوند.
(sV ) -1 صفحۀ انعکاس قائم
V محور اصلی آن مولکول است. مثلا در مولکول آب دو صفحۀ انعکاس قائم وجود دارد، یکی که محور اصلی مولکول را دربر دارد. تعداد صفحات عمودی در یک مولکول برابر با درجۀ که به صورت نیمساز sd بر صفحۀ ۷ HOH صفحۀ مولکول) که در محل نیمساز ) d¢V است و دیگری HOH زاویه عمود است.

مطالعه بیشتر

راهنمای خرید:
  • لینک دانلود فایل بلافاصله بعد از پرداخت وجه به نمایش در خواهد آمد.
  • همچنین لینک دانلود به ایمیل شما ارسال خواهد شد به همین دلیل ایمیل خود را به دقت وارد نمایید.
  • ممکن است ایمیل ارسالی به پوشه اسپم یا Bulk ایمیل شما ارسال شده باشد.
  • در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.