دانلود جزوه درس رادیولوژی : موضوع imaging medical

جزوه وخلاصه کتاب
نوع فایل
pdf
حجم فایل
838KB
نویسنده
دسته بندی
تعداد بازدید
559 بازدید
6,500 تومان 5,000 تومان٪23 تخفیف

دانلود جزوه درس رادیولوژی : موضوع imaging medical

دانشجویان و کاربران گرامی : فایلی که اکنون معرف حضور شماست فایل جامع pdf جزوه درس رادیولوژی : موضوع imaging medical می باشد. این فایل شامل ۸ صفحه می باشد و در قالب فرمتpdf تهیه شده است .امیدواریم که سودمند بوده و مورد استفاده شما سروران گرامی واقع گردد. در صورت نیاز می توانید این فایل ارزشمند را با مناسب ترین قیمت از فروشگاه سایت یوفایل خریداری و دانلود نمایید.

جزوه درس رادیولوژی : موضوع imaging medical

قسمتهایی از متن فایل:

علل استفاده از روش های مختلف تصویربرداری:

۱ -هر نوع تصویر برداری مزایای خاصی دارد. مثال: در  MRI و سونوگرافی کلسیفیکاسیون دیده نمی شود اما در گرافی ساده، به راحتی قابل تشخیص است. پس تشخیص ا X-Ray هاست. بهترین روش برای بررسی شکستگی . سی تی هم اشعه زیادی برای این استفاده دارد.

یک مزیتی که سی تی اسکن دارد می تواند با تصویربرداری متعدد تصویری سه بعدی از یک ناحیه به ما بدهد که این می تواند برای جراحان ارتوپد بسیار سودمند باشد.

در سونوگرافی بیمار میتواند با همراه خود وارد اتاق شود و لذا استرس کمتری دارد و ارتباط بیمار و دکتر بیشتر است ولی MRI محیطی بسته است  که برای کسانی که ترس از محیط بسته دارند مناسب نمی باشد.

-۲ همه ی روش ها قابل دسترس نیستند. مثال: در ش MRI به شرایط و محیط بسیار ایمن نیاز داریم اما در سونوگرافی دستگا ه آن را به راحتی می توانیم جابجا کنیم.

-۳ انتخاب بهترین روش تصویربرداری با توجه به وضعیت بیمار و نیز بیمار کاهش آسیب ناشی از اشعه به سرفه . مثال: بیماری تب و تنگی نفس خلط و دارد و تشخیص پنومونی می دهیم و با گرافی ساده نیز تأیید می شود. بیمار بهبود می یابد ام ۷ تا ۱۰ اند. روز مایعات و التهابات باقی می ماند.

در صورتی که قبل ۷تا ۱۰ بگیریم روز گرافی مجدد از بیمار بگیریم، هم طرف به دلیل عدم بهبودی خر ما را می چسبد هم در تشخیص اختلال پیش می آید.

مطالعه بیشتر

راهنمای خرید:
  • لینک دانلود فایل بلافاصله بعد از پرداخت وجه به نمایش در خواهد آمد.
  • همچنین لینک دانلود به ایمیل شما ارسال خواهد شد به همین دلیل ایمیل خود را به دقت وارد نمایید.
  • ممکن است ایمیل ارسالی به پوشه اسپم یا Bulk ایمیل شما ارسال شده باشد.
  • در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.