دانلود جزوه قارچ شناسی ( دستورالعمل آزمایش مایع مغزی نخاعی برای شناسائی عوامل قارچی )

جزوه وخلاصه کتاب
نوع فایل
pdf
حجم فایل
671KB
نویسنده
دسته بندی
تعداد بازدید
534 بازدید
7,000 تومان 5,500 تومان٪21 تخفیف

دانلود جزوه قارچ شناسی (دستورالعمل آزمایش مایع مغزی نخاعی برای شناسائی عوامل قارچی )

قابل توجه کاربران و دانشجویان گرامی : فایل که هم اکنون معرف حضور شما عزیزان است جامع ترین و کامل ترین فایل pdf دستورالعمل اجرائی آزمایش مایع مغزی نخاعی برای جدا کردن و شناسائی عوامل قارچی با تأکید بر کریپتوکوکوس نئوفرمنس می باشد. این فایل شامل۱۲صفحه می باشد و در قالب فرمت pdf تهیه شده است. امیدواریم سودمند بوده ومورد استفاده شما سروران گرامی واقع گردد.در صورت نیاز می توانید این فایل ارزشمند و مفید را از فروشگاه سایت یوفایل با مناسب ترین قیمت خریداری و دانلود نمایید.

دستورالعمل اجرائی آزمایش مایع مغزی نخاعی برای جدا کردن و شناسائی عوامل قارچی با تأکید بر کریپتوکوکوس نئوفرمنس

علائم عمومی مننژیتهای قارچی
در این بیماران معمولاً دارای منظرهی شفاف است. سطح پروتئین عموماً افزایش یافته است )CSF( مایع مغزی نخاعی و ممکن است بیشتر از یک گرم در لیتر باشد. قند آن معمولاً پائین است.

منظره میکروسکپی از رسوب CSF در یک نگاه اجمالی

کریپتوکوکوس نئوفرمنس: مخمرهای کپسولدار ) ۵ تا ۰۱ میکرون و با کپسول ۰۱ تا ۰۱ میکرون قطر دارند(. درمننژیت کریپتوکوکوسی عموماً منونوکلئرها غلبه دارند و مننژیت مزمن لنفوسیتیک ایجاد می کنند. مخمرهای جوانه دار کوچک ) ۰ تا ۵ میکرون( بویژه اگر همراه با هایفی یا سودوهایفی دیده شود دلالت بر کاندیدا می کند.

مننژیت حاد یا نوتروفیلیک غالباً در مننژیت کاندیدائی دیده میشود. باید توجه داشت که کاندیدا گلابراتا فقط شامل بلاستوکونیدی ) ۰.۵ تا ۵.۵ میکرون است. اندازهی سلولهای مخمری هیستوپلاسما کپسولاتوم کوچکتر  ۰ تا ۵ میکرون است. سلولهای بلاستومایسس درماتیتیدیس بزرگتر ۸ تا ۰۵ الی ۰۱ میکرون می باشند. در مننژیت ناشی از بلاستومایسس درماتیدیس پلی مرفونوکلئرها غلبه دارند. هیستوپلاسما و بلاستومایسس در بافت معمولاً هایفی ندارند. در مننژیت قارچ های رشته ای نوتروفیلها غلبه دارند. قارچ های رشتهای بیشتر موجب گرانولوما یا آبسهی مغزی میشوند تا مننژیت. در مننژیت ناشی از کوکسیدیوئیدس ایمیتیس ائوزینوفیل ها حضور دارند و مننژیت گرانولوماتوزی ایجاد می کند.

مطالعه بیشتر

راهنمای خرید:
  • لینک دانلود فایل بلافاصله بعد از پرداخت وجه به نمایش در خواهد آمد.
  • همچنین لینک دانلود به ایمیل شما ارسال خواهد شد به همین دلیل ایمیل خود را به دقت وارد نمایید.
  • ممکن است ایمیل ارسالی به پوشه اسپم یا Bulk ایمیل شما ارسال شده باشد.
  • در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.