دانلود جزوه هورمون ها و تومورمارکرها

جزوه وخلاصه کتاب
نوع فایل
pdf
حجم فایل
1MB
نویسنده
دسته بندی
تعداد بازدید
476 بازدید
9,000 تومان 7,500 تومان٪17 تخفیف

دانلود جزوه هورمون ها و تومورمارکرها

دانشجویان و کاربران گرامی : فایلی که اکنون معرف حضور شماست فایل جامع pdf جزوه هورمون ها و تومورمارکرها می باشد. این فایل شامل ۶۰ صفحه جزوه تایپ شده بسیار سودمند و با ارزش با کیفیت بسیار عالی و در قالب فرمت pdf تهیه شده است که هم اکنون آماده دانلود می باشد .امیدواریم که سودمند بوده و مورد استفاده شما سروران گرامی واقع گردد. در صورت نیاز می توانید این فایل ارزشمند را با مناسب ترین قیمت از فروشگاه سایت یوفایل خریداری و دانلود نمایید.

فایل جزوه هورمون ها و تومورمارکرها

تعریف هورمون:
هورمون ها ترکیباتی شیمیایی هستند که از غدد درون ریز (Endocrine) ترشح و از طریق جریان خون به بافت هدف می رسند و می توانند ترکیباتی با ساختار استروئیدی، آمینواسیدی (تیروئیدی)، پلی پپتیدی و یا پروتئینی باشند هورمون های استروئیدی و  تیروئیدی آبگریز و بقیه آبدوست هستند. غلظت خونی هورمون ها بسیار کم بوده ( ۱۰-۹ ۱۰-۱۵ مولار) و نمایانگر فعالیت غده ی ترشح کننده می باشد.

اهمیت بالینی اندازه گیری هورمون ها:
تشخیص صحیح یک بیماری و درمان اصولی آن (داروئی و جراحی و …) نیاز به شناخت فیزولوژیک و پاتوفیزیولوژیک عضو و امکان تعیین مقدار مواد مترشحه از آن دارد.

انتقال پلاسمایی هورمون ها:
• بسته به آبدوست بودن و آبگریز بودن هورمون روش انتقال متفاوت است:
۱. هورمون های استروئیدی و تیروئیدی: بدلیل آبگریز بودن در محیط آبی نامحلول بوده و توسط پروتئین های حامل خاص از نوع گلوبولین ها و یا پروتئین های حامل عمومی (آلبومین و پره آلبومین) منتقل می شوند.

۲. هورمون های پروتئینی، پپتیدی و کاتکول آمین ها: بدلیل محلول بودن در محیط آبی فاقد ناقل بوده و نیمه عمر کوتاهتری در حدود چند ثانیه تا چند ساعت دارند چون می توانند بدلیل اندازه ی کوچک خود به سرعت در کلیه ها فیلتره شوند.

گیرنده های هورمون ها (Receptors)
• پروتئین هایی در غشاء ، سیتوپلاسم یا هسته ی سلول هدف هستند که هورمون ها برای انجام عمل فیزیولوژیک خود در سلول هدف با آن ترکیب می شوند.

مطالعه بیشتر

راهنمای خرید:
  • لینک دانلود فایل بلافاصله بعد از پرداخت وجه به نمایش در خواهد آمد.
  • همچنین لینک دانلود به ایمیل شما ارسال خواهد شد به همین دلیل ایمیل خود را به دقت وارد نمایید.
  • ممکن است ایمیل ارسالی به پوشه اسپم یا Bulk ایمیل شما ارسال شده باشد.
  • در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.