دانلود فایل pdf جزوه کامل فارماکوگنوزی (۱) دانشگاه تهران

جزوه وخلاصه کتاب
نوع فایل
pdf
حجم فایل
2MB
نویسنده
دسته بندی
تعداد بازدید
1310 بازدید
8,000 تومان 6,500 تومان٪19 تخفیف

دانلود فایل pdf جزوه کامل فارماکوگنوزی (۱) دانشگاه تهران

قابل توجه کاربران و دانشجویان گرامی : فایل که هم اکنون معرف حضور شما عزیزان است جامع ترین و کامل ترین فایل pdf جزوه فارماکوگنوزی (۱) می باشد. این فایل شامل مجموعه پاراکس با جمع آوری جزوات دانشگاه تهران که حدود ۵ فایل pdf می باشد و جمعا ۴۲ صفحه می باشد و در قالب فرمت pdf تهیه شده است. امیدواریم سودمند بوده و مورد استفاده شما سروران گرامی واقع گردد. در صورت نیاز می توانید این فایل ارزشمند و مفید را از فروشگاه سایت یوفایل با مناسب ترین قیمت خریداری و دانلود نمایید.

جزوه فارماکوگنوزی (۱)

فارماکوگنوزی یکی از رشته های تخصصی داروسازی است که به مطالعه داروهای گیاهی و نیز داروها و ترکیبات با منشاء طبیعی می پردازد و موضوعاتی در حوزه های فیتو شیمیایی (استخراج، تفکیک و شناسایی ترکیبات طبیعی ، کشت سلول گیاهی ، تبدیلات بیوشیمیایی و بررسی مسیرهای بیوسنتزی ) فیتوفارماسیوتیکال ( مواد اولیه و خام جهت تولید داروهای گیاهی ) و فیتوتراپی (اثرات فارماکولوژی و درمانی گیاهان دارویی و طب سنتی) را مورد بررسی قرار می دهد.

موضوعاتی در حوزه های فیتو شیمیایی ( استخراج، تفکیک و شناسایی ترکیبات طبیعی ، کشت سلول گیاهی ، تبدیلات بیوشیمیایی و بررسی مسیرهای بیوسنتزی )

فیتوفارماسیوتیکال ( مواد اولیه و خام جهت تولید داروهای گیاهی ) فیتوتراپی (اثرات فارماکولوژی و درمانی گیاهان دارویی و طب سنتی) را مورد بررسی قرار می دهد.

فارماکوگنوزی ۱ را با مبحث تلخ آلکالوئید ها شروع می کنیم! وجه مشترک این گروه از متابولیت های ثانویه که باعث قرار گرفتن این ترکیبات در کنار هم می شود، از نام آن ها پیداست )

آلکالوئید: شبه قلیایی(. عامل قلیایی در آلکالوئیدها ازت است. یکی از ترکیباتی که ازت می تواند بسازد، آمین ها هستند. درواقع آلکالوئیدها آمینهای طبیعی اند.

* بزرگترین منشأ ازت در طبیعت، هواست.ازت توسط میکروارگانیسم ها به مواد معدنی تبدیل و در خاک تثبیت می شود. سپسگیاه این ازت را جذب کرده و به مواد ساده ای مانند آمینواسیدها تبدیل می کند.

در نتیجه موجودات حیوانی از نظر منبع ازتوابسته به گیاهان هستند. (۲۰ آمینواسید ضروری) تعداد ترکیبات ازت دار در گیاهان بسیار زیاد است و ما فقط به ترکیباتی می پردازیم که تاثیر بیولوژیک دارند، یعنی آلکالوئیدها.

مطالعه بیشتر

راهنمای خرید:
  • لینک دانلود فایل بلافاصله بعد از پرداخت وجه به نمایش در خواهد آمد.
  • همچنین لینک دانلود به ایمیل شما ارسال خواهد شد به همین دلیل ایمیل خود را به دقت وارد نمایید.
  • ممکن است ایمیل ارسالی به پوشه اسپم یا Bulk ایمیل شما ارسال شده باشد.
  • در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.