دانلود خلاصه کتاب روان شناسی رشد (۲) تالیف دکتر حمید کمرزرین

دانلود خلاصه کتاب روان شناسی رشد (۲) تالیف دکتر حمید کمرزرین
نوع فایل
pdf
حجم فایل
435KB
نویسنده
دسته بندی
تعداد بازدید
280 بازدید
8,000 تومان 6,800 تومان
افزودن به سبد خرید
  خرید این محصول

دانلود خلاصه کتاب روان شناسی رشد (۲) تالیف دکتر حمید کمرزرین

دانشجویان و کاربران گرامی : فایلی که اکنون معرف حضور شماست فایل جامع pdf خلاصه کتاب روان شناسی رشد (۲) تالیف دکتر حمید کمرزرین می باشد. این فایل شامل ۳۷ صفحه جزوه می باشد و در قالب فرمت pdf تهیه شده است .امیدواریم که سودمند بوده و مورد استفاده شما سروران گرامی واقع گردد. در صورت نیاز می توانید این فایل ارزشمند را با مناسب ترین قیمت از فروشگاه سایت یوفایل خریداری و دانلود نمایید.

خلاصه کتاب روان شناسی رشد (۲) تالیف دکتر حمید کمرزرین

فهرست مطالب:

  • فصل اول: نوجوانی
  • فصل دوم: رشد جسمانی و بلوغ درنوجوانی
  • فصل سوم: رشد روانی در دوره نوجوانی
  • فصل چهارم: فصل چهارم: نوجوانان و الگوها

فصل اول: نوجوانی

نوجوانی به ۳ دوره زیر تقسیم شده است:
۱ . اوایل نوجوانی ) ۱۲ تا ۱۴ سالگی(:
✓ رفته رفته علائم بلوغ اولیه یا همان ظهور صفات جنسی به تدریج نمودار میشود .
۲ . اواسط نوجوانی ) ۱۴ تا ۱۶ سالگی(:
✓ علائمی نظیر رشد تفکر انتزاعی و صفات ثانوی جنسی نوجوانان بیشتر ظهور میکند.
✓ تمایل به برنامهریزیهای ذهنی، ظهور نگران یهای در مورد آینده و شدت مشکلات سازگاری، بیشتر مشاهده میشود .
✓ تمایل به نزدیکی بیشتر با همسالان، از صفات بارز این دوره است.
۳ . اواخر نوجوانی ) ۱۶ تا ۱۹ سالگی(:
✓ فرد به ویژگیهای ثابتی از نظر جسمی و روانی دست یافته است.
✓ علاوه بر جهتگیریهای مشخص جنسیتی، از نظر شغلی، اجتماعی و تصور از بدن خود، به باورهایی رسیده است.
مسائل جسمانی مانند ژنتیک، هورمونها و بلوغ، بیشتر مورد توجه متخصصین علوم زیستی و پزشکی است .
در تحولات فرد با جامعه موضوعاتی مانند اجتماعی شدن، رشد اجتماعی، همنوایی، تقلید و الگوبرداری بیشتر در حیطه جامعه شناسی است. بررسی نحوه عملکرد نوجوانان در فرهنگها و جوامع و بررسی تفاوتها و تشابهات آنها بیشتر در حیطه مردم شناسی است.

تاریخچه روانشناسی نوجوانی:

✓ ارسطو معتقد بود که نوجوانان، پر شور و آتشی مزاج هستند و آمادهاند خود را بدست غرایز بسپارند .
✓ مشهورترین مطالعه مربوط به مارگارت مید در مورد قبایل ساموآ بوده که به مطالعه آداب و سنن نوجوانان و مسائل بلوغ آنها در دهه های ۱۹۴۰ و ۱۹۵۰ پرداخته است.
✓ عنوان جوانی که قبایل و جوامع اولیه به نوجوانان خود میدهند، بیشتر جنبه استقلال نسبی اجتماعی و بر پایه ظاهر جسمانی نوجوانان آن قبیله است.
✓ استنلی هال )پدر مطالعات علمی در روانشناسی نوجوانی(، این دوره را دوران طوفان و تنش شدید و زمان رشد سریع تواناییهای ذهنی و روانی قلمداد کرده است .

مطالعه بیشتر

   راهنمای خرید:
  • لینک دانلود فایل بلافاصله بعد از پرداخت وجه به نمایش در خواهد آمد.
  • همچنین لینک دانلود به ایمیل شما ارسال خواهد شد به همین دلیل ایمیل خود را به دقت وارد نمایید.
  • ممکن است ایمیل ارسالی به پوشه اسپم یا Bulk ایمیل شما ارسال شده باشد.
  • در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.