دانلود خلاصه کتاب پایگاه داده ها (سنجش و دانش)

جزوه وخلاصه کتاب
نوع فایل
pdf
حجم فایل
5MB
نویسنده
دسته بندی
تعداد بازدید
577 بازدید
9,500 تومان 8,000 تومان٪16 تخفیف

دانلود خلاصه کتاب پایگاه داده ها (سنجش و دانش)

دانشجویان و کاربران گرامی : فایلی که اکنون معرف حضور شماست فایل جامع pdf خلاصه کتاب پایگاه داده ها (سنجش و دانش) می باشد. این فایل شامل ۱۳۶ صفحه می باشد که در قالب فرمت pdf  شده است. امیدواریم که سودمند بوده و مورد استفاده شما سروران گرامی واقع گردد. در صورت تمایل می توانید این فایل ارزشمند را با مناسب ترین قیمت از فروشگاه سایت یوفایل خریداری و دانلود نمایید.

خلاصه کتاب پایگاه داده ها (سنجش و دانش)

فصل اول: مقدمه بان کهای اطلاعاتی
مقدمه :
بانکهای اطلاعاتی امروزه به عنوان جزء مهمی از زندگی بشر به حساب می آیند . استفاده از سخت افزارهای مناسب در این راستا در پیشرفت بانکهای اطلاعاتی نقش بسزایی داشته است . در واقع با ترکیبی از یک سری عناصر محیط های مناسبی ایجاد می شود که توسط آنها می توان اهداف خاصی را دنبال کرد .

تعریف سیستم :
شبکه ای از عناصر به هم مرتبط که برای هدف معینی ایجاد شده است . عوامل دخیل در یک سیستم عبارتند از : ورودی / خروجی / پردازش / ذخیره سازی

( Data & information) : تعریف داده و اطلاعات
داده و اطلاعات دو واژه ای هستند که بیشتر اوقات به جای یکدیگر به کار برده می شوند چنین تعبیری در سیستم های اطلاعاتی صحیح نیست .
داده ها ، اسامی ، نشان ها یا مفهوم هر چیز واقعی هستند مانند اسم ، تلفن ، شماره شناسنامه ، پلاک اتومبیل و … اما اطلاعات داده های پردازش شده هستند . اطلاعات برای کاربران قابل فهم بوده و از آنها جهت تصمیم گیری استفاده می کنند .

تعریف بانکهای اطلاعاتی :
مجموعه ای از یک سری فایل های از هم مجزا می باشد . یک بانک اطلاعاتی از ترکیب چندین فایل از هم مجزا است که به دنبال ارتباط آنها هستیم .
تعریف سیستم فایل :
در یک سیستم عامل به File system ، همان طور که می دانیم فایل مجموعه ای از رکوردهای به هم مرتبط می باشد ساختار کلی نامگذاری ، ذخیره سازی و سازمان دهی فایل ها گفته می شود .
هر فایل سیستم از فایل ها ، دایرکتوری ها و فولدرها و اطلاعات لازم برای پیدا کردن و دستیابی به فایل ها تشکیل می شود .

مطالعه بیشتر

راهنمای خرید:
  • لینک دانلود فایل بلافاصله بعد از پرداخت وجه به نمایش در خواهد آمد.
  • همچنین لینک دانلود به ایمیل شما ارسال خواهد شد به همین دلیل ایمیل خود را به دقت وارد نمایید.
  • ممکن است ایمیل ارسالی به پوشه اسپم یا Bulk ایمیل شما ارسال شده باشد.
  • در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.