دانلود فایل جزوه بخش اول اصول طراحی پرایمر به منظور تکثیر یک قطعه DNA

جزوه وخلاصه کتاب
نوع فایل
pdf
حجم فایل
362KB
نویسنده
دسته بندی
تعداد بازدید
879 بازدید
6,000 تومان 4,800 تومان٪20 تخفیف

دانلود فایل جزوه بخش اول اصول طراحی پرایمر به منظور تکثیر یک قطعه DNA

قابل توجه کاربران و دانشجویان عزیز و گرامی: فایلی که هم اکنون معرف حضور شماست جامع ترین و کامل ترین فایل pdf  جزوه بخش اول اصول طراحی پرایمر به منظور تکثیر یک قطعه DNA می باشد. این فایل شامل ۵ صفحه می باشد. و در غالب فرمتpdf تهیه شده و هم اکنون آماده دانلود است. امیدواریم که سودمند بوده و مورد استفاده شما سروران گرامی واقع گردد. در صورت تمایل و نیاز می توانید این فایل ارزشمند و مفید را از فروشگاه سایت یوفایل با مناسب ترین قیمت خریداری و دانلود نمایید.

بخش اول: طراحی پرایمر به منظور تکثیر یک قطعه DNA

فرض کنید میخواهیم جهشهای احتمالی در اگزون شمارهی ۳ ژن spp2 انسانی را در چندین فرد با استفاده از روش تعیین توالی پیدا کنیم. برای رسیدن به این هدف نخستین مرحله، طراحی پرایمر های اختصاصی میباشد.
اطلاعات مربوط به توالی ژن از جمله اگزونها، اینترونها، پروموتر، توالیهای مجاور ژنی و پلیمورفیسمم ها را می توان از بانکهای اطلاعاتی از جمله Gene Bank در NCBI ، Ensembl و غیره به دست آورد. در اینجا به سایت Ensembl مراجعه و در باکس جستجو، ژن spp2 .) انسانی را جستجو میکنیم.

همخوانی پرایمر طراحی شده با هدف و تکنیک مورد نظر

به مثال های زیر توجه کنید: اگر برای بررسی بیان ژن پرایمر طراحی شود نباید پرایمر های برروی DNA طراحی شوند و باید برروی mRNA طراحی شوند. در طراحی پرایمر برای واکنش ریل تایم طول قطعه ای که تکثیر می شود نباشد از ۲۰۰ جفت باز بیشتر شود.

پس اگر شما از یک مقاله برای بررسی بیان ژن خود پرایمر انتخاب نموده اید، پرایمر شما باید دارای شرایط فوق باشد.و یا مثال دیگر در طراحی پرایمر برای توالی یابی یک ناحیه از ژنوم طول قطعه نباید از ۶۰۰ جفت باز بیشتر شود ( به دلیل اینکه دستگاه های توالی یابی در هر خوانش بیش از ۶۰۰ جفت باز را سکانس نمی کنند). بنابراین طراحی پرایمر برای هر تکنیک متفاوت دارای اصول خود می باشد که به دلیل اختصاصی بودن این شرایط برای تکنیک های مختلف این اصول درقسمت های آموزش طراحی پرایمر برای تکنیک های مختلف در سایت به صورت جداگانه قرار داده شده است که می توانید به آن ها دسترسی داشته باشید.

مطالعه بیشتر

راهنمای خرید:
  • لینک دانلود فایل بلافاصله بعد از پرداخت وجه به نمایش در خواهد آمد.
  • همچنین لینک دانلود به ایمیل شما ارسال خواهد شد به همین دلیل ایمیل خود را به دقت وارد نمایید.
  • ممکن است ایمیل ارسالی به پوشه اسپم یا Bulk ایمیل شما ارسال شده باشد.
  • در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.