دانلود فایل پاورپوینت سـازه های نگهبان

دانلود فایل پاورپوینت سـازه های نگهبان
نوع فایل
PPT
حجم فایل
24MB
نویسنده
دسته بندی
تعداد بازدید
456 بازدید
9,800 تومان 8,000 تومان٪18 تخفیف

دانلود فایل پاورپوینت سـازه های نگهبان

دانشجویان و کاربران گرامی : فایلی که اکنون معرف حضور شماست فایل جامع پاورپوینت سـازه های نگهبان می باشد. این فایل شامل۷۷ اسلاید زیبا سودمند و قایل ویرایش می باشد و در قالب فرمت ppt  تهیه شده است که هم اکنون آماده دانلود می باشد .امیدواریم که سودمند بوده و مورد استفاده شما سروران گرامی واقع گردد. در صورت نیاز می توانید این فایل ارزشمند را با مناسب ترین قیمت از فروشگاه سایت یوفایل خریداری و دانلود نمایید.

 پاورپوینت سـازه های نگهبان

مقدمه:

امروزه مهم ترین فاکتور قبل از شروع به ساخت بنا گود برداری می باشد که نیاز به سازه هایی جهت حفاظت از ساختمان های اطراف دارد. در بسیاری از پروژه های ساختمانی لازم است که زمین به صورتی خاکبرداری شود که جداره های آن قائم یا نزدیــک به قـائم بـاشنـــد.

این کار ممکن است به منظور احداث زیرزمین، کانال ، مترو و … صورت گیرد. فشارجانبی وارد بر این جداره ها ممکن است بر اثر نیروی ناشی از رانش خاک بر اثر وزن خود آن، و نیز سربارهای احتمالی روی خاک بالاتر از تراز افقی در لبه گود، ساختمان های مجاور، بــــارهای ناشـــی از معابر مجـــاور و … باشــند.

به منظور جلوگیری از ریزش جداره های گود در هنگام خاکبرداری، سازه های موقتی را برای مهار جــداره اجرا می کنند که به آن ســـازه های نگهبــان می گویند که ما در اینجا به نقد وبررسی آن می پردازیم.

فهرست مطالب

  • (انواع سازه نگهبان ها:)
    ۱- مهــــــار سازی
  • ۲- روش نیـــــلیگ و دوخـــت به پشت
  • ۳- روش خـــرپایی
  • ۴- روش دیــواره دیافراگمی
  • ۵- روش مهــــار متــــقابل
  • ۶-روش سپـــــرکــــــوبی
  • ۷- روش منبــــــــــــــری
  • ۸- روش شـــــــــمع کوبی

۳-روش مهارسازی(آنکراژ):

در این روش برای مهار و رانش خاک با استفاده از تمهیداتی خاص از خاک های جداره منطقه گودبرداری شده کمک گرفته می شود.

ابتدا در حاشیه زمینی که قرار است گودبرداری شود در فواصلی معین چاه هایی حفر می کنیم.عمق چاه ها برابر عمق گود به اضافه ۲۵ تا ۳۰% عمق گود پایین تر از رقوم کف گود می باشد.

پس از حفر چاه ها جایگذاری تیرآهن داخل شمع(جهت گیرداری تیرآهن)جاگذاری می کنند.

سپس،شمع انتهای تحتانی را که قبلا آرماتوربندی آن اجرا کرده و کار گذاشته ایم،بتن ریزی می کنیم.بدین ترتیب پروفیل های فولادی در شمع مهار می شوند.پس از اجرای مراحل فوق،عملیات گودبرداری را به صورت مرحله به مرحله اجرا می کنیم.در هر مرحله،پس از برداشتن خاک د عمق آن مرحل برای جلوگیری از ریزش خاک،با استفاده از دستگاه های حفاری ویژه،در بدنه گود چاهکهایی افقی یا مایل،به قطر حدود ۱۰ تا ۱۵ سانتیمتر،در جداره گود حفر می کنیم.پس از آن درون چاهک ها میلگردهایی کار گذاشته شده و سپس درون آنها بتن تزریق می شود.

پس از انجام این مرحله،پانلهای بتنی پیش ساخته ای را در بین پروفیلهای قائم قرارداده و آنها را از سویی  به میلگردهای بیرون آمده از چاهکها به نحو مناسبی متصل می کنیم و از سویی دیگر پانلها را به پروفیل های قائم وصل می کنیم.

به جای استفاده از این پانلهای پیش ساخته می توانیم آنهارا به صورت درجا اجرا می کنیم. همچنین می توانیم ابتدا بر روی دیواره آرماتوربندی کرده سپس بر روی آن بتن پاشی کنیم.

مطالعه بیشتر

راهنمای خرید:
  • لینک دانلود فایل بلافاصله بعد از پرداخت وجه به نمایش در خواهد آمد.
  • همچنین لینک دانلود به ایمیل شما ارسال خواهد شد به همین دلیل ایمیل خود را به دقت وارد نمایید.
  • ممکن است ایمیل ارسالی به پوشه اسپم یا Bulk ایمیل شما ارسال شده باشد.
  • در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.