دانلود فایل pdf جزوه استاندارد بین المللی گزارشگری مالی ۱۳ اندازه گیری ارزش منصفانه

جزوه وخلاصه کتاب
نوع فایل
pdf
حجم فایل
488KB
نویسنده
دسته بندی
تعداد بازدید
768 بازدید
8,500 تومان 7,000 تومان٪18 تخفیف

دانلود فایل pdf جزوه استاندارد بین المللی گزارشگری مالی ۱۳ اندازه گیری ارزش منصفانه

قابل توجه کاربران و دانشجویان گرامی : فایل که هم اکنون معرف حضور شماست فایل pdf جزوه استاندارد بین المللی گزارشگری مالی ۱۳ اندازه گیری ارزش منصفانه می باشد. این فایل در ۵۰ صفحه می باشد که در قالب فرمت pdf تهیه شده است. امیدواریم که سودمند بوده و مورد استفاده شما سروران گرامی واقع گردد. در صورت تمایل می توانید این فایل ارزشمند را با مناسب ترین قیمت از فروشگاه سایت یوفایل خریداری و دانلود نمایید.

جزوه استاندارد بین المللی گزارشگری مالی ۱۳ اندازه گیری ارزش منصفانه

هدف
۱. این استاندارد:
الف. ارزش منصفانه را تعریف می کند؛
ب. در یک استاندارد واحد، چارچوب اندازه گیری ارزش منصفانه را تعیین می کند؛ و
پ. افشا درباره اندازه گیری ارزش منصفانه را الزامی می نماید.
۲. ارزش منصفانه معیاری مبتنی بر بازار است و مختص واحد تجاری ن می باشد . در مورد برخی داراییها و بدهیها، معاملات قابل مشاهده در بازار یا اطلاعات بازار ممکن است در دسترس باشد . ام ا در مورد سا یر داراییها و بدهیها، ممکن است معاملات قابل مشاهده در بازار یا اطلاعات بازار در دسترس نباشد.

با وجو د این، هدف اندازه گیری ارزش منصفانه در هر دو حالت یکسان است- و آن هدف، برآورد قیمتی است که بر اساس آن، معامله ای متعارف برای فروش دارایی یا انتقال بدهی بین فعالان بازار در تاریخ اندازه گیری طبق شرایط جاری بازار انجام می شود (یعنی قیمت خروجی در تاریخ اندازه گیری از دیدگاه یک فعال بازار که دارایی را نگهداری می کند یا در قبال بدهی متعهد است).

۳. زمانی که قیمت دارایی یا بدهی یکسان، قابل مشاهده نباشد، واحد تجار ی از طری ق تکنیک ارزشیابی دیگری که استفاده از داده های ورودی قابل مشاهده و مربوط را حداکثر و استفاده از داده های ورودی غیرقابل مشاهده را حداقل می سازد، ارزش منصفانه را اندازه گیری می کند. از آنجا که ارزش منصفانه معیاری مبتنی بر بازار است، در اندازه گیری آن از همان مفروضاتی استفاده می شود که فعالان بازار در قیمت گذاری دارایی یا بدهی مورد نظر استفاده می کنند. در نتیجه، قصد واحد تجاری برای نگهداری دارایی یا تسویه بدهی یا ایفای آن به طریقی دیگر، بر اندازه گیری ارزش منصفانه تأثیر ندارد.

مطالعه بیشتر

راهنمای خرید:
  • لینک دانلود فایل بلافاصله بعد از پرداخت وجه به نمایش در خواهد آمد.
  • همچنین لینک دانلود به ایمیل شما ارسال خواهد شد به همین دلیل ایمیل خود را به دقت وارد نمایید.
  • ممکن است ایمیل ارسالی به پوشه اسپم یا Bulk ایمیل شما ارسال شده باشد.
  • در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.