دانلود فایل pdf جزوه استاندارد بین المللی حسابداری ۱۶ املاک، ماشین آلات و تجھیزات

جزوه وخلاصه کتاب
نوع فایل
pdf
حجم فایل
197KB
نویسنده
دسته بندی
تعداد بازدید
803 بازدید
7,000 تومان 5,500 تومان٪21 تخفیف

دانلود فایل pdf جزوه استاندارد بین المللی حسابداری ۱۶ املاک، ماشین آلات و تجھیزات

قابل توجه کاربران و دانشجویان گرامی : فایل که هم اکنون معرف حضور شماست جامع ترین و کامل ترین فایل pdf  جزوه استاندارد بین المللی حسابداری ۱۶ املاک، ماشین آلات و تجھیزات می باشد. این فایل شامل ۲۷ صفحه می باشد و در قالب فرمت pdf تهیه شده است. امیدواریم سودمند بوده و مورد استفاده شما سروران گرامی واقع گردد. در صورت نیاز می توانید این فایل ارزشمند و مفید را از فروشگاه سایت یوفایل با مناسب ترین قیمت خریداری و دانلود نمایید.

جزوه استاندارد بین المللی حسابداری ۱۶ املاک، ماشین آلات و تجھیزات

این استاندارد باید برای حسابداری املاک، ماشینآلات و تجھیزات بکار گرفتھ شود ، مگر در مواردی کھ استانداردی دیگر ، نحوه حسابداری متفاوتی را الزامی یا مجاز کرده باشد.
این استاندارد برای موارد زیر کاربرد ندارد:
الف. املاک ، ماشینآلات و تجھیزاتی کھ طبق استاندارد بین المللی گزارشگری ۵ دارایی ھای غیرجاری نگھداری شده برای فروش و عملیات متوقف شده، بھ عنوان نگھداری شده برای فروش طبقھ بندی میشوند.
ب. داراییھای زیستی مرتبط با فعالیت کشاورزی بھ غیر از گیاھان مولد (بھ استاندارد بین المللی حسابداری ۴۱ کشاورزی مراجعھ شود). این استاندارد برای گیاھان مولد کاربرد دارد اما برای تولیدات مربوط بھ گیاھان مولد کاربرد ندارد.

پ. شناخت و اندازهگیری داراییھای اکتشاف و ارزیابی (بھ استاندارد بینالمللی گزارشگری مالی ۶ اکتشاف و ارزیابی منابع معدنی مراجعھ شود).
ت. حق امتیاز معادن و ذخایر معدنی مانند نفت و گاز طبیعی و منابع مشابھی کھ احیا شونده نیستند.
با این وجود، این استاندارد برای املاک، ماشین آلات و تجھیزات مورد ا ستفاده در تو سعھ یا نگھداری داراییھای مندرج در بندھای ”ب“ تا ”ت“ کاربرد دارد.

۴. سایر استانداردھا ممکن است شناخت یک قلم از املاک، ماشین آلات و تجھیزات را بر مبنای رویکردی متفاوت با رویکرد این اس تا ندارد الزامی کن ند. برای مثال،استاندارد بین المللی حسابداری ۱۷ اجارهھا، واحد تجاری را ملزم میکند کھ شناخت یک قلم از املاک، ماشینآلات و تجھیزات اجاره شده را بر ا ساس انتقال ریسکھا و مزایا ارز یابی کند. با وجود این، در چنین مواردی سایر جنبھ ھای نحوه حسابداری این داراییھا، از جملھ  استھلاک، طبق این استاندارد تعیین میشود.

مطالعه بیشتر

راهنمای خرید:
  • لینک دانلود فایل بلافاصله بعد از پرداخت وجه به نمایش در خواهد آمد.
  • همچنین لینک دانلود به ایمیل شما ارسال خواهد شد به همین دلیل ایمیل خود را به دقت وارد نمایید.
  • ممکن است ایمیل ارسالی به پوشه اسپم یا Bulk ایمیل شما ارسال شده باشد.
  • در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.