دانلود فایل pdf جزوه استاندارد حسابداری شماره ۱۵ سرمایه گذاریها

جزوه وخلاصه کتاب
نوع فایل
pdf
حجم فایل
337KB
نویسنده
دسته بندی
تعداد بازدید
941 بازدید
8,000 تومان 6,500 تومان٪19 تخفیف

دانلود فایل pdf جزوه استاندارد حسابداری شماره ۱۵ سرمایه گذاریها

قابل توجه دانشجویان و کاربران گرامی : فایل که هم اکنون معرف حضور شماست جامع ترین و کامل ترین فایل pdf جزوه استاندارد حسابداری شماره ۱۵ سرمایه گذاریها (تجدید نظر شده ۱۳۹۲) می باشد. این فایل شامل ۴۹ صفحه می باشد و در قالب فرمت pdf  تهیه شده و هم اکنون آماده دانلود است. امیدواریم که سودمند بوده و مورد استفاده شما سروران گرامی واقع گردد .در صورت نیاز می توانید این فایل ارزشمند و مفید را از فروشگاه سایت یوفایل با مناسب ترین قیمت خریداری و دانلود نمایید.

جزوه استاندارد حسابداری شماره ۱۵ سرمایه گذاریها

دامنه کاربرد
۱ . این استاندارد به نحوه حسابداری سرمایه گذاریها و الزامات افشای اطلاعات مربوط می پردازد.
۲ . حسابداری سرمایه گذاری در کلی ه واحدهای تجاری باید طب ق الزامات این استاندارد انجا م شو د .این استاندارد نحو ه حسابداری سرمایه گذاری در و احدهای تجار ی فرعی ، مشارکتهای خاص و
واحدهای تجاری وابسته در صورتها ی مالی تلفیقی و مجموعه را تعیین نمی کند لیکن درخصو ص نحوه حسابداری سرمایه گذاریهای پیش گفته در صورتها ی مالی جداگانه کاربرد دارد مگر در مواردی که در استانداردها ی حسابداری مربو ط به سرمایه گذاری در واحدها ی تجار ی فرعی ، مشارکتهای خاص و واحدهای تجاری وابسته نحوه عمل دیگری تجویز شد ه باشد.

۳ . موارد زیر در این استاندارد مورد بحث قرار نمیگیرد:
الف . مبانی شناخت درآمدهایی که به صورت سود تضمی ن شده ، سود سها م و غیر ه از سرمایه گذاریها عاید می شود (رجوع شود ب ه استاندارد حسابداری شماره ۳ با عنوان
درآمد عملیاتی ).
ب . سرمایه گذاری در واحدهای تجاری فرعی ، مشارکتهای خاص و واحدهای تجاری وابسته در صورتهای مالی تلفیقی و مجموعه .
ج . سرمایه گذاری در املا ک.

۴ . نظر به اینکه یکی از ویژگیهای کلیه سرمایه گذاریها ، ایجاد منافع اقتصادی برای واحد سرمایه گذار است ، نحوه حسابداری مندرج در این استاندارد ، عملکرد سرمایه گذاری یک واحد سرمایه گذار را به نحو مناسب شناسایی و اندازه گیری می کند. لذا، این استاندارد ،در مورد کلیه واحدهای تجاری سرمایه گذار، صرف نظر از ماهیت ، درصد سرمایه گذاری و حجم فعالیت سرمایه گذاری آنها، ازجمله شرکتهای تخصصی سرمایه گذاری کاربرد دارد .

مطالعه بیشتر

راهنمای خرید:
  • لینک دانلود فایل بلافاصله بعد از پرداخت وجه به نمایش در خواهد آمد.
  • همچنین لینک دانلود به ایمیل شما ارسال خواهد شد به همین دلیل ایمیل خود را به دقت وارد نمایید.
  • ممکن است ایمیل ارسالی به پوشه اسپم یا Bulk ایمیل شما ارسال شده باشد.
  • در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.