دانلود فایل pdf جزوه استاندارد حسابداری شماره ۲۱ حسابداری اجاره ها

جزوه وخلاصه کتاب
نوع فایل
pdf
حجم فایل
182KB
نویسنده
دسته بندی
تعداد بازدید
867 بازدید
6,500 تومان 5,000 تومان٪23 تخفیف

دانلود فایل pdf جزوه استاندارد حسابداری شماره ۲۱ حسابداری اجاره ها

قابل توجه دانشجویان و کاربران گرامی : فایل که هم اکنون معرف حضور شماست جامع ترین و کامل ترین فایل pdf جزوه استاندارد حسابداری شماره ۲۱ حسابداری اجاره ها (اصلاح شده براساس استانداردهای حسابداری جدید تا مهر ۱۳۸۹) می باشد. این فایل شامل ۱۷ صفحه می باشد و در قالب فرمت pdf  تهیه شده و هم اکنون آماده دانلود است. امیدواریم که سودمند بوده و مورد استفاده شما سروران گرامی واقع گردد .در صورت نیاز می توانید این فایل ارزشمند و مفید را از فروشگاه سایت یوفایل با مناسب ترین قیمت خریداری و دانلود نمایید.

استاندارد حسابداری شماره ۲۱ حسابداری اجاره ها

مقدمه
۱ . هدف این اس تاندارد، تجویز رویه های حسابداری و افشای مناسب برای اجاره های سرمایه ای و عملیاتی توسط اجاره دهنده و اجاره کننده است .
۲ . اجاره ابزاری است که واحد تجاری از طریق آن حق خرید یا استفاده از داراییها را به دست می آورد. در قراردادهای اجاره به شرط تملیک ، اجاره دهنده موظف است در صورت عمل
به شرایط قرارداد توسط اجاره کننده ، مالکیت قانونی دارایی مورد اجاره را در پایا ن مدت اجاره به وی انتقال دهد . بنابراین الزاما ت این استاندارد در مورد حسابدار ی قراردادهای اجاره به شرط تملیک نیز کاربرد دارد.

دامنه کاربرد
۳ . الزامات این استاندارد باید برا ی حسابداری کلیه اجاره ها به استثنای موارد زیر بکار گرفته شود :
الف. قراردادهای اجاره برای اکتشاف یا بهر ه برداری از مناب ع طبیعی مانند نف ت ، گاز، جنگل ، فلزات و سایر حقو ق مربوط به معادن ، و
ب . قراردادهای اعطای مجوز درخصو ص استفاد ه از موارد ی نظیر فیلمها ی سینمای ی و ویدیویی ، نمایشنامه ، حق اختراع ، حق تألیف و نرم افزارهای رایانه ای .

. این استاندارد، برای قراردادهایی کاربرد دارد ک ه حق استفاده از دارایی را انتقال می دهد، حتی اگر بخش عمده ای از خدمات تعمیر و نگهداری دارایی توسط اجاره دهنده ارائه شود .
ازسوی دیگر، این استاندارد برای قراردادهای خدماتی که حق استفاده از دارایی را از یک طرف قرارداد به طرف دیگر منتقل نمی کند، کاربرد ندارد.

مطالعه بیشتر

راهنمای خرید:
  • لینک دانلود فایل بلافاصله بعد از پرداخت وجه به نمایش در خواهد آمد.
  • همچنین لینک دانلود به ایمیل شما ارسال خواهد شد به همین دلیل ایمیل خود را به دقت وارد نمایید.
  • ممکن است ایمیل ارسالی به پوشه اسپم یا Bulk ایمیل شما ارسال شده باشد.
  • در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.