دانلود فایل word گزارش کارآموزی درتاسیسات پتروشیمی نفت آبادان

دانلود فایل word گزارش کارآموزی درتاسیسات پتروشیمی نفت آبادان
نوع فایل
pdf
حجم فایل
509KB
نویسنده
دسته بندی
تعداد بازدید
812 بازدید
6,500 تومان 5,000 تومان٪23 تخفیف

دانلود فایل pdf گزارش کارآموزی درتاسیسات پتروشیمی نفت آبادان

قابل توجه کاربران و دانشجویان عزیز و گرامی: فایلی که هم اکنون معرف حضور شماست جامع ترین و کامل ترین فایل word گزارش کارآموزی درتاسیسات پتروشیمی نفت آبادان می باشد. این فایل شامل ۳۲ صفحه می باشد. و در غالب فرمت word تهیه شده و هم اکنون آماده دانلود است. امیدواریم که سودمند بوده و مورد استفاده شما سروران گرامی واقع گردد. در صورت تمایل و نیاز می توانید این فایل ارزشمند و مفید را از فروشگاه سایت یوفایل خریداری و دانلود نمایید.

تاسیس پتروشیمی

بعد از کشف نفت و استخراج آن در ایران لزوم احداث کارخانه های بالا دست مبدل جهت جلوگیری از خام فروشی در کشور احساس شد و بعد از تاسیس پالایشگاه آبادان به عنوان نخستین پالایشگاه ایران و با توجه به وجود گاز فراوان همراه با نفت استخراجی و همچنین کشف میادین گازی در سال های بعد کشور نیاز به محصولات پتروشیمی را احساس کرد و در سال ۱۳۴۲ انستیتو نفت فرانسه از طریق سازمان برنامه و بودجه مامور شد تا مکان یابی ایجاد صنایع پتروشیمی در ایران را بررسی کند .

و با توجه به نزدیکی آبادان به میادین نفتی و همجین وجود خط لوله های نفت از قبل احداث شده برای پالایشگاه آبادان و دسترسی به منابع آب شیرین دائمی بدلیل مجاورت آبادان با رودخانه اروند رود این مطالعات منجر انتخاب شهر آبادان و به تاسیس شرکت سهامی پتروشیمی آبادان با مشارکت ۷۴ % سهم شرکت ملی پتروشیمی و ۲۶% سهم شرکت ب اف گودریج آمریکا گردید . و در سال ۱۳۴۶ به دلیل اینکه در داخل کشور هیچگونه تجربه ساخت مجمتع های پتروشیمی وجود نداشت عملیات ساختمانی مجتمع توسط شرکت لاماس آمریکا آغاز و تنها دو سال بعد در سال۱۳۴۸ رسماً به بهره برداری رسید .

محصولات پتروشیمی

ظرفیت اولیه پتروشیمی آبادان ۵۴ هزارتن در سال بود که شامل تولیدسالانه ۲۰۰۰۰ تن پی وی سی ، ۱۰۰۰۰ تن دودسیل بنزن و ۲۴۰۰۰ تن سود سوز آور بوده‌است. در سال ۱۳۵۴ طرح گسترش به منظور افزایش تولید پی وی سی به۶۰۰۰۰ تن در سال به اجرا در آمد.

مطالعه بیشتر

راهنمای خرید:
  • لینک دانلود فایل بلافاصله بعد از پرداخت وجه به نمایش در خواهد آمد.
  • همچنین لینک دانلود به ایمیل شما ارسال خواهد شد به همین دلیل ایمیل خود را به دقت وارد نمایید.
  • ممکن است ایمیل ارسالی به پوشه اسپم یا Bulk ایمیل شما ارسال شده باشد.
  • در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.