دانلود گزارش بررسی ریز ساختارهای چدن داکتیل – سفید – خاکستری- مالیبل (word)

دانلود گزارش بررسی ریز ساختارهای چدن داکتیل – سفید – خاکستری- مالیبل (word)
نوع فایل
WORD
حجم فایل
1MB
نویسنده
تعداد بازدید
599 بازدید
8,000 تومان 6,500 تومان٪19 تخفیف

دانلود گزارش بررسی ریز ساختارهای چدن داکتیل – سفید – خاکستری- مالیبل (word)

دانشجویان و کاربران گرامی : فایلی که اکنون معرف حضور شماست فایل جامع word گزارش آزمایشگاه بررسی ریز ساختارهای چدن داکتیل – سفید – خاکستری- مالیبل می باشد. این فایل شامل ۱۵ صفحه جزوه تایپ شده بسیار سودمند و با ارزش با کیفیت بسیار عالی و در قالب فرمت word تهیه شده است که هم اکنون آماده دانلود می باشد .امیدواریم که سودمند بوده و مورد استفاده شما سروران گرامی واقع گردد. در صورت نیاز می توانید این فایل ارزشمند را با مناسب ترین قیمت از فروشگاه سایت یوفایل خریداری و دانلود نمایید.

گزارش بررسی ریز ساختارهای چدن داکتیل – سفید – خاکستری- مالیبل (word)

 مقدمه: تعریف متالوگرافی (metallography):

  آماده سازی نمونه ها برای بررسی های میکروسکوپی ومطالعه ریز ساختار به منظور تعیین خواص فیزیکی ومکانیکی آن آلیاژ خاص می باشد.

آماده سازی شامل تهیه قطعه : از فلز، برش تکه‌ای کوچک از فلز، ومانت کردن (نوع سرد – نوع گرم) سایش سطح فلز با انواع مختلفی از ساینده های ریز، پولیش قطعه تا زمان برطرف شدن کلیه خراشهای ناشی از سایش نهایی، قرار دادن نمونه در معرض یک محیط خورنده ( محیط اسیدی) و در نهایت مشاهده آن با میکروسکوپ می باشد.(۲)‌

تئوری آزمایش:

شرح درس:

‌آهن در دمای ۲۸۰۰ (۱۵۳۹C) انجماد یافته و شبکه بلوری آن Bcc می شود این آهن را آهن دلتا مینامند. در ۲۵۵۴F (1401C‍(  تغییر آلوتروپی در آهن ظاهر شده و شبکه بلوری آهن از BCC  به FCC تبدیل می گردد . این‌آهن را ‌آهن ( گاما ) می نامند که غیر مغناطیسی است وقتی درجه حرارت به ۱۶۶۶F رسید تغییر فاز دیگری در آهن رخ می دهد و دوباره تغییر آلوتروپی در آهن ظاهر شده و شبکه بلوری مجدداً از FCC به BCC تبدیل می شود این آهن را آهن α(آلفا)می نامند که هنوز خاصیت مغناطیسی ندارد سرانجام در ۱۴۱۴F(768C) آهنα بدون اینکه شبکه بلوریش را تغیر دهد خاصیت مغناطیسی پیدا می کند. (۱)

نمودار فازی آهن – کربن دارای ۳ واکنش ثابت بوده که هر کدام شامل ۳ فاز بوده ودر دمای ثابت رخ می دهند این واکنش ها عبارتند از :

پری تکتیک

یوتکتیک

یوتکتوئید

مطالعه بیشتر

راهنمای خرید:
  • لینک دانلود فایل بلافاصله بعد از پرداخت وجه به نمایش در خواهد آمد.
  • همچنین لینک دانلود به ایمیل شما ارسال خواهد شد به همین دلیل ایمیل خود را به دقت وارد نمایید.
  • ممکن است ایمیل ارسالی به پوشه اسپم یا Bulk ایمیل شما ارسال شده باشد.
  • در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.