دانلود مقاله بررسی تأثیر عامل پوشش گیاهی بر فرسایش آبی مطالعه موردی: حوضه رزین

دانلود مقاله بررسی تأثیر عامل پوشش گیاهی بر فرسایش آبی مطالعه موردی: حوضه رزین
نوع فایل
pdf
حجم فایل
1MB
نویسنده
دسته بندی
تعداد بازدید
602 بازدید
5,500 تومان 4,000 تومان٪27 تخفیف

دانلود مقاله بررسی تأثیر عامل پوشش گیاهی بر فرسایش آبی مطالعه موردی: حوضه رزین

قابل توجه کاربران و دانشجویان عزیز و گرامی: فایلی که هم اکنون معرف حضور شماست جامع ترین و کامل ترین فایل pdf مقاله بررسی تأثیر عامل پوشش گیاهی بر فرسایش آبی مطالعه موردی: حوضه رزین می باشد. این فایل شامل ۱۵ صفحه می باشد و در غالب فرمت pdf تهیه شده و هم اکنون آماده دانلود است. امیدواریم که سودمند بوده و مورد استفاده شما سروران گرامی واقع گردد. در صورت تمایل و نیاز می توانید این فایل ارزشمند و مفید را از فروشگاه سایت یوفایل با مناسب ترین قیمت خریداری و دانلود نمایید.

 بررسی تأثیر عامل پوشش گیاهی بر فرسایش آبی مطالعه موردی: حوضه رزین

پوشش گیاهی یکی از پارامترهایی است که به عنوان عاملی مهم در تعدیل کنندگی تاثیر سایر عوامل مخرب بر فرسایش شناخته می شود. در این مطالعه به برآورد میزان تاثیرگذاری فاکتور پوشش گیاهی بر فرسایش حوضه آبخیز رزین پرداخته شده است.

گام اول تهیه نقشه تراکم و طبقه بندی پوشش گیاهی حوضه است که با استفاده از تصویر ماهواره ای TM منطقه شکل گرفته است. سپس با استفاده از معادله ی جهانی اصلاح شده فرسایش خاک با فاکتورهای شش گانه ی فرسایش پذیری خاک، فرسایندگی بارش، طول و درجه شیب، حفاظت خاک و پوشش گیاهی، و نیز مدل هیدروفیزیکی با فاکتورهای پنج گانه ی قابلیت فرسایش، مساحت، توپوگرافی، پوشش گیاهی و بارش به بررسی فرسایش حوضه پرداخته شد.

پس از تهیه لایه های اطلاعاتی عوامل مدل های مورد بررسی، برای برآورد تاثیر پوشش گیاهی بر فرسایش، هر یک از مدل ها دو بار اجرا شدند، با احتساب ضرایب پوشش گیاهی و بدون احتساب این ضرایب. در مدل هیدروفیزیکی برای محاسبه شدت فرسایش، پتانسیل رسوبدهی در واحد سطح مورد توجه قرار گرفته است.

نتایج حاکی از این است که کیفیت فرسایش در پوشش های متفاوت متغیر است، اما با تاثیرپذیری از سایر عوامل، میزان تاثیرگذاری این فاکتور نیز دچار تغییر می شود. بیش ترین میزان فرسایش در مدل های مورد بررسی در جنوب، جنوب غربی و شمال، شمال شرقی حوضه وجود دارد. با حذف ضرایب پوشش گیاهی، در معادله فرسایش خاک، میزان فرسایش از ۴۸۰ تن در هکتار در سال به ۶۵۰ تن و در مدل هیدروفیزیکی نیز میزان پتانیل رسوبدهی از ۸۳۴/۲۵۹ تن درکیلومترمربع در سال به ۱۹۰۰/۵۶ تن رسیده که به طبع آن میزان فرسایش نیز افزایش یافته است.

مطالعه بیشتر

راهنمای خرید:
  • لینک دانلود فایل بلافاصله بعد از پرداخت وجه به نمایش در خواهد آمد.
  • همچنین لینک دانلود به ایمیل شما ارسال خواهد شد به همین دلیل ایمیل خود را به دقت وارد نمایید.
  • ممکن است ایمیل ارسالی به پوشه اسپم یا Bulk ایمیل شما ارسال شده باشد.
  • در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.