دانلود مقاله برنامه ریزی در فرآیند طراحی معماری با رویکرد وحدت و هماهنگی سازه و فضا

دانلود مقاله برنامه ریزی در فرآیند طراحی معماری با رویکرد وحدت و هماهنگی سازه و فضا
نوع فایل
pdf
حجم فایل
4MB
نویسنده
دسته بندی
تعداد بازدید
795 بازدید
5,000 تومان 4,000 تومان٪20 تخفیف

دانلود مقاله برنامه ریزی در فرآیند طراحی معماری با رویکرد وحدت و هماهنگی سازه و فضا

قابل توجه کاربران و دانشجویان عزیز و گرامی: فایلی که هم اکنون معرف حضور شماست جامع ترین و کامل ترین فایل pdf مقاله برنامه ریزی در فرآیند طراحی معماری با رویکرد وحدت و هماهنگی سازه و فضا می باشد. این فایل شامل ۱۱ صفحه می باشد. و در غالب فرمت pdf تهیه شده و هم اکنون آماده دانلود است. امیدواریم که سودمند بوده و مورد استفاده شما سروران گرامی واقع گردد. در صورت تمایل و نیاز می توانید این فایل ارزشمند و مفید را از فروشگاه سایت یوفایل خریداری و دانلود نمایید.

چکیده مقاله:

معماری همانند خود انسان، یک کل یکپارچه ، هماهنگ و هدفمند است ، که مولفه های سازنده آن حول کلیت آن انتظام می یابند. در دهه های اخیر به دلایل متعدد نیاز به طراحی و ساخت بناهایی عظیم بوجو آمده است.

و به تبع آن علوم سازه ای و معماری توسعه یافته و تخصصی شدن آنها را الزامی کرده است. اما به دلیل عدم تسلط معمار بر تمامی تخصصهای مولفه های شکل دهنده معماری، نیاز به سایر تخصصها مشهود است.

بدلیل عدم درک صحیح ماهیت فرایند طراحی معماری، کلیت معماری و هدفمند بودن آن به مخاطره افتاده است. و اغلب بناهایی شکل گرفته اند که در آن هدف زیبایی توامان فرم و فضا نیست ، بلکه برخی مولفه ها بر سایر آنها تقدم یافته است.

در این مقاله با تعریفی از کلیت و مفهوم برنامه ریزی معماری و مفاهیم سازه و فضا به بیان نحوه دستیابی به وحدت و هماهنگی کلیه عوامل شکل دهنده معماری به خصوص سازه و فضا در فرایند طراحی معماری پرداخته می شود. در فرایند طراحی معماری که ماهیتی کل نگرانه ، راه حل محور و فراگردی توام با نقد، آزمون و خطاست ، برنامه ریزی به منظور دستیابی به کلیتی هدفمند، همرا ه با زیبایی فرمی و فضایی اهمیت پیدا می کند.

بدین منظور باید رهبری پروژه توسط معمار در جهت تبدیل طرحمایه ذهنی اولیه خود به طرح نهایی ، باید همراه با ملحوظ کردن تمامی عوامل و مولفه ها در تمامی مراحل اتود کردن طرح و حتی انتخاب گزینه نهایی طرح باشد. و شناخت ماهیت فرایند طراحی توسط سایر اعضاء و شناخت نسبی معمار از سایر تخصصها نیز ضرورت دارد. و معمار باید توان استفاده از هنر خلق زیبایی سازه ای، مهندس سازه را داشته باشد. و میزان و اهمیت این زیبایی را بر اساس مشخصات سازه ای بنا تعیین نماید.

مطالعه بیشتر

راهنمای خرید:
  • لینک دانلود فایل بلافاصله بعد از پرداخت وجه به نمایش در خواهد آمد.
  • همچنین لینک دانلود به ایمیل شما ارسال خواهد شد به همین دلیل ایمیل خود را به دقت وارد نمایید.
  • ممکن است ایمیل ارسالی به پوشه اسپم یا Bulk ایمیل شما ارسال شده باشد.
  • در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.