دانلود پاورپوینت درس معماری کامپیوتر

جزوه وخلاصه کتاب
نوع فایل
pdf
حجم فایل
8MB
نویسنده
دسته بندی
تعداد بازدید
580 بازدید
11,500 تومان 10,000 تومان٪13 تخفیف

دانلود پاورپوینت درس معماری کامپیوتر

دانشجویان و کاربران گرامی : فایلی که اکنون معرف حضور شماست فایل جامع pdf اسلایدهای درس معماری کامپیوتر می باشد. این فایل شامل ۲۱۸ صفحه می باشد و در قالب فرمت pdf تهیه شده است . امیدواریم که سودمند بوده و مورد استفاده شما سروران گرامی واقع گردد. در صورت نیاز می توانید این فایل ارزشمند را با مناسب ترین قیمت از فروشگاه سایت یوفایل خریداری و دانلود نمایید.

پاورپوینت درس معماری کامپیوتر

معماری کامپیوتر چیست

معماری کامپیوتر دانش طراحی مفهومی و شناخت اجزای رایانه است. در این درس با اجزای داخلی کامپیوتر که مراحل انجام یک دستور را بر عهده دارند و چگونگی کار آن ها آشنا می شویم.

در این درس واحد کنترل مرکزی و حافظه به عنوان دو بخش اصلی کامپیوتر معرفی م یشوند و در ادامه به بررسی ارتباط آن ها و ساختار درونی آن ها پرداخته می شود. برای درک موضوعات مطرح شده در این درس آشنائی با مبحث مدارهای منطقی لازم و ضروری است.

معماری کامپیوتر عبارت است از طراحی کامپیوتر شامل:

-۱ مجموعه دستورالعمل ها
-۲ قطعات سخت افزاری
-۳ ساختار سیستم

۲ بخش اساسی در معماری کامپیوتر

(ISA)Instruction-Set Architecture – ۱ – معماری مجموعه دستور دید برنامه نویس سیستم است شامل مجموعه دستورالعمل ها، مجموعه ثبات ها، فرمت دستورالعمل ها، مد های آدرس دهی،
انواع داده ای و ساختار های داده، تعداد بیت های اختصاص یافته به نمایش انواع داده، مکانیزم ورودی-خروجی،تکنیک های نشانی دهی کلمات حافظه یا (HSA )Hardware-System Architecture– -۲ معماری سخت افزار سیستم یا سازمان کامپیوتر یا ریز معماری Organization از دید برنامه نویس پنهان است.

را تحقق می بخشد یا جزئیات سخت افزاری ISA شامل پیاده سازی اجزای سخت افزاری که مثل سیگنال های کنترلی استفاده شده یا تکنولوژی مورد استفاده در حافظه.

قانون مور – Moore’s Law

در سال ۱۹۶۵ ، آقای مور پیش بینی کرد که تعداد ترانزیستور ها در واحد سطح، هر ۱۸ ماه یک بار دو برابر می شود. این پیش بینی به قانون مور مشهور است.

طبیعی است که این دو برابر شدن تعداد ترانزیستورها به معنای این است که ابعاد ترانزیستورها در حال نصف شدن است. این امر بدان معنی است که به سرعت به جاییخواهیم رسید که محدود یت های فیزیکی اجازه این نصف شدن ابعاد را نخواهند داد.

مطالعه بیشتر

راهنمای خرید:
  • لینک دانلود فایل بلافاصله بعد از پرداخت وجه به نمایش در خواهد آمد.
  • همچنین لینک دانلود به ایمیل شما ارسال خواهد شد به همین دلیل ایمیل خود را به دقت وارد نمایید.
  • ممکن است ایمیل ارسالی به پوشه اسپم یا Bulk ایمیل شما ارسال شده باشد.
  • در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.