دانلود پاورپوینت Principles of Epidemiology (اصول اپیدمیولوژی)

دانلود پاورپوینت Principles of Epidemiology (اصول اپیدمیولوژی)
نوع فایل
PPT
حجم فایل
7MB
نویسنده
دسته بندی
تعداد بازدید
493 بازدید
10,000 تومان 8,500 تومان٪15 تخفیف

دانلود پاورپوینت Principles of Epidemiology (اصول اپیدمیولوژی)

دانشجویان و کاربران گرامی : فایلی که اکنون معرف حضور شماست فایل جامع پاورپوینت Principles of Epidemiology (اصول اپیدمیولوژی) می باشد. این فایل شامل ۹۸ اسلاید زیبا سودمند و قابل ویرایش به زبان انگلیسی و فارسی می باشد و در قالب فرمت ppt تهیه شده است .امیدواریم که سودمند بوده و مورد استفاده شما سروران گرامی واقع گردد. در صورت نیاز می توانید این فایل ارزشمند را با مناسب ترین قیمت از فروشگاه سایت یوفایل خریداری و دانلود نمایید.

پاورپوینت Principles of Epidemiology (اصول اپیدمیولوژی)

Classically speaking  کلاسیک صحبت کردن

Epi = upon

   اپی = به بعد دمو = مردم اولوگی = علم اپیدمیولوژی = علمی که به آنچه بر مردم می گذرد… پل ارتباطی بین علوم زیست پزشکی ، اجتماعی و رفتاریDemos = people
Ology = science
Epidemiology = the science which deals with what falls upon people…..
Bridge between biomedical, social and behavioral sciences

 بیماری وبا را «مرض موت» و یا «مرگامرگی» نامیده‌‌‌‌‌‌‌‌‌اند.

گسترش وبای بزرگ ۱۲۳۶ در ایران بی‌‌‌‌‌‌‌‌‌سابقه بود. در خلیج فارس روزی ۱۵۰۰ نفر را می‌‌‌‌‌‌‌‌‌کشت و چون به ناچار اجساد را به دریا می‌‌‌‌‌‌‌‌‌ریختند، بیماری گسترش می‌یافت. طوری که بعد از رسیدن به شیراز، در عرض تنها ۴ هفته، دو سوم شهروندان آن، مردند.

جان اسنو – پزشک انگلیسی

جان اسنو ، پدر علم اپیدمیولوژیوی ، با  مشاهده توزیع بیماران وبا در مناطق مختلف شهر لندن به ارتباط بین توزیع بیماری و سیستم آب شهری پی برد. قبل از تشخیص عامل باکتریایی بیماری به کشف مخزن و راه انتقال از شیوع بیماری جلوگیری و اپیدمی بزرگ لندن را کنترل نمود.

And, Recently  واخیرا:

lepidemiologists have become involved in evaluation the effectiveness and efficacy of health services, by determining the appropriate length of stay in hospital for specific conditions, the value of treating High blood pressure, the efficiency of sanitation measures to control diarrhoeal diseases, the impact on public health of reducing lead activities in petrol etc.

lepidemiologists در ارزیابی میزان اثربخشی و کارآیی خدمات بهداشتی و درمانی ، با تعیین طول مدت مناسب ماندن در بیمارستان برای شرایط خاص ، ارزش درمان فشار خون بالا ، کارآیی اقدامات بهداشتی برای کنترل بیماریهای اسهالی ، تأثیر بر سلامت عمومی کاهش فعالیتهای سرب در بنزین و غیره

مطالعه بیشتر

راهنمای خرید:
  • لینک دانلود فایل بلافاصله بعد از پرداخت وجه به نمایش در خواهد آمد.
  • همچنین لینک دانلود به ایمیل شما ارسال خواهد شد به همین دلیل ایمیل خود را به دقت وارد نمایید.
  • ممکن است ایمیل ارسالی به پوشه اسپم یا Bulk ایمیل شما ارسال شده باشد.
  • در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.