اسلایدهای جزوه انواع بثورات پوستی

اسلایدهای جزوه انواع بثورات پوستی
نوع فایل
pdf
حجم فایل
3MB
نویسنده
دسته بندی
تعداد بازدید
636 بازدید
11,000 تومان 9,000 تومان٪18 تخفیف

 اسلایدهای جزوه انواع بثورات پوستی 

دانشجویان و کاربران گرامی : فایلی که اکنون معرف حضور شماست فایل جامع pdf اسلایدهای جزوه انواع بثورات پوستی می باشد .این فایل شامل ۱۲۴ صفحه جزوه سودمند با کیفیت بسیار عالی و در قالب فرمت pdf تهیه شده است که هم اکنون آماده دانلود می باشد .امیدواریم که سودمند بوده و مورد استفاده شما سروران گرامی واقع گردد. در صورت نیاز می توانید این فایل ارزشمند را با مناسب ترین قیمت از فروشگاه سایت یوفایل خریداری و دانلود نمایید.

 جزوه انواع بثورات پوستی به صورت اسلاید

توضیح ذیل خارج از متن جزوه می باشد.

بثورات پوستی چیست؟

بثورات پوستی یا Exanthema به تظاهر راش های پوستی اشاره دارد که ممکن است با تب یا سایر علائم سیستمیک همراه باشند. علل ظاهر شدن راش ها عبارت است از عفونت ناشی از پاتوژن، واکنش های دارویی و بسته به موقعیت ممکن است ترکیبی از هر دو اتفاق بیفتد. در کودکان بثورات پوستی اغلب با عفونت ارتباط دارد و از بین عفونت ها، عفونت های ویروسی شایع هستند. برخی از بثورات ها مورفولوژی بسیار مخصوصی دارند که به شناسایی و مشخص شدن آن کمک می کند. در این مقاله برخی از بثورات ویروسی شایع و هم چنین غیر شایع بر اساس مورفولوژی آن ها لیست می شود هم چنین به دستاوردهایی در زمینه شناخت و درمان آن ها می پردازیم.

بثورات پوستی نوعی فوران راش پوستی می باشد که با تب و سایر علائم سیستمیک همراه است. علت بثورات پوستی عبارت است از عفونت های ناشی از پاتوژن، بثورات جلدی ناشی از دارو و ترکیبی از هر دوی آن ها.

در طول ۱۰۰ سال گذشته بثورات پوستی ویروسی در کودکان عبارت است از: سرخک، تب زرد، روبلا، Erythema Infectiosum و روزئولا اینفانتوم. در مورد قرار دادن بیماری دوک در این دسته بحث هایی وجود دارد. زیرا این تصور وجود دارد که این بیماری دوک می تواند تشخیص اشتباه روبلا یا تب زرد باشد و خود بیماری مجزایی نیست.

بثورات پوستی ویروسی در کودکی بسیار شایع است. تعیین علت بثورات بر اساس مشخصات مورفولوژیک، توزیع و دوره علائم هم چنین ارزیابی دقیق ارتباط عفونی، وضعیت ایمن سازی و جنبه های معاینات فیزیکی تعیین می شود. مورفولوژی و ساختار ضایعات به لحاظ طبقه بندی و تشخیص بثورات پوستی ویروسی بسیار اهمیت دارند.

مطالعه بیشتر

راهنمای خرید:
  • لینک دانلود فایل بلافاصله بعد از پرداخت وجه به نمایش در خواهد آمد.
  • همچنین لینک دانلود به ایمیل شما ارسال خواهد شد به همین دلیل ایمیل خود را به دقت وارد نمایید.
  • ممکن است ایمیل ارسالی به پوشه اسپم یا Bulk ایمیل شما ارسال شده باشد.
  • در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.