جزوه درس بهداشت سالمندان

جزوه وخلاصه کتاب
نوع فایل
pdf
حجم فایل
10MB
نویسنده
دسته بندی
تعداد بازدید
354 بازدید
11,000 تومان 8,800 تومان٪20 تخفیف

جزوه درس بهداشت سالمندان

قابل توجه کاربران و دانشجویان عزیز و گرامی: فایلی که هم اکنون معرف حضور شماست فایل جامع pdf اسلایدهای جزوه درس بهداشت سالمندان می باشد. این فایل شامل ۱۲۸ صفحه جزوه تایپ شده با مطالب بسیار مفید و سودمند می باشد. و در غالب فرمت pdf تهیه شده و هم اکنون آماده دانلود است. امیدواریم که سودمند بوده و مورد استفاده شما سروران گرامی واقع گردد. در صورت تمایل و نیاز می توانید این فایل ارزشمند و مفید را از فروشگاه سایت یوفایل خریداری و دانلود نمایید.

جزوه درس بهداشت سالمندان

سازمان بهزیستی تعداد سالمندان ایران را که بالای ۶۰ سال سن دارند حدود ۵ میلیون نفر برآورد کرده است بر اساس آمارهای سازمان بهزیستی، ۱۳۶ مرکز شبانه روزی در ایران در قالب آسایشگاه و خانه سالمندان، حدود ۱۲ هزار سالمند را تحت پوشش دارند و بقیه سالمندان تنها یا همراه خانواده و فرزندان خود زندگی می کنند.

در حال حاضر حدود یک میلیون و ۱۰۰ هزار سالمند تحت پوشش سازمان تامین اجتماعی و ۷۰۰ هزار نفر نیز تحت پوشش سازمان بازنشستگی کشوری قرار دارند. بخشی از این گروه هم تحت پوشش کمیته امداد قرار دارند اما آمار دقیق آن مشخص نیست. اگر تعداد سالمندان حدود پنج میلیون نفر باشند وضعیت بیشتر از سه میلیون نفر آنها که تحت پوشش هیچ سازمان حمایتی قرار ندارند، مشخص نیست.

حدود ۷ درصد سالمندان کشور به تنهایی زندگی می کنند، ۳۰ درصد با فرزندان و ۷۰ درصد با همسر و فرزندانشان زندگی می کنند اما میزان زندگی به تنهایی در بین زنان سالمند ۱۲/۸ درصد و در بین مردان سالمند
۲/۸ درصد است.

میانگین حقوق بازنشستگی حدود ۳۰۰ هزارتومان است و این حقوق با توجه به تورم بالا ، کفاف هزینه های سالمندان را نمی دهد…

هدف از مراقبت های پیش گیری در سالمندان، نه تنها کاهش مرگ و میرهای زودرس و موارد ابتلا می باشد، بلکه حفظ توانمندی ها و بهبود کیفیت زندگی را نیز شامل می گردد

مطالعه بیشتر

راهنمای خرید:
  • لینک دانلود فایل بلافاصله بعد از پرداخت وجه به نمایش در خواهد آمد.
  • همچنین لینک دانلود به ایمیل شما ارسال خواهد شد به همین دلیل ایمیل خود را به دقت وارد نمایید.
  • ممکن است ایمیل ارسالی به پوشه اسپم یا Bulk ایمیل شما ارسال شده باشد.
  • در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.