دانلود جامع ترین فایل جزوه آموزشی شناسایی و درمان عقرب گزیدگی

جزوه وخلاصه کتاب
نوع فایل
pdf
حجم فایل
548KB
نویسنده
دسته بندی
تعداد بازدید
754 بازدید
5,000 تومان 3,500 تومان٪30 تخفیف

دانلود جامع ترین فایل جزوه آموزشی شناسایی و درمان عقرب گزیدگی

قابل توجه کاربران و دانشجویان عزیز و گرامی: فایلی که هم اکنون معرف حضور شماست جامع ترین و کامل ترین فایل pdf جزوه آموزشی شناسایی و درمان عقرب گزیدگی می باشد. این فایل شامل ۶ صفحه می باشد. و در غالب فرمت pdf  تهیه شده و هم اکنون آماده دانلود است. امیدواریم که سودمند بوده و مورد استفاده شما سروران گرامی واقع گردد. در صورت تمایل و نیاز می توانید این فایل ارزشمند و مفید را از فروشگاه سایت یوفایل خریداری و دانلود نمایید.

شناسایی و درمان عقرب گزیدگی

شناسایی نوع عقرب:

شناسایی نوع عقرب به پزشک این امکان را می دهد که بتواند نوع سم عقرب را پیش بینی نماید. عقربها را می توان بر اساس نوع سم و تظاهرات بالینی در قربانیان به سه دسته شامل عقرب گادیم، عقرب های سیاه و عقرب توسن دسته بندی نمود.

سم عقرب گادیم ) Hemiscorpius lepturus ( بیشتر از نوع سیتوتوکسین بوده و می تواند ایجاد علائمی همچون نکروز پوستی، همولیز، رابدومیولیز و نارسایی کلیه نماید. میزان سم نوروتوکسیک در عقرب گادیم کم بوده و لذا علائم نوروتوکسیسیتی تنها در عده کمی از بیماران مشاهده می گردد. ساده ترین وجه تمایز عقرب گادیم از سایر عقرب های زرد رنگ، قهوه ای بودن آخرین بند عقربک ها است و هیچ رنگ قهوه ای یا سیاهی در بقیه بدن این جانور مشاهده نمی شود) ۱ , ۲ .)

سم در عقرب های سیاه و توسن بیشتر حاوی نوروتوکسین ها است و گاهی علاوه بر درد شدید در محل گزش، ایجاد علائم نوروتوکسیسیتی سیستمیک می کند. این علائم معمولا در ابتدا به صورت تحریک سیستم پارا سمپاتیک و سپس به صورت تحریک سیستم سمپاتیک تظاهر می نماید.

در صورت تاثیر سم بر گیرنده های کولینرژیک، بیمار دچار تنگی نفس، افزایش ترشح بزاق، اشک ریزش، آبریزش از بینی، افزایش ترشح ریه، تعریق، تنگی مردمک ها و کاهش فشار خون می شود. این در حالی است که تاثیر سم بر گیرنده های آدرنرژیک )که معمولا بعد از حمله کولینرژیک اتفاق می افتد(، بیمار را دچار تاکی کاردی، ازدیاد فشار خون، خشکی دهان و گشادی مردمک ها می کند. کاهش سطح هوشیاری و تشنج نیز از عوارض نوروتوکسیسیتی در این بیماران است )

مطالعه بیشتر

راهنمای خرید:
  • لینک دانلود فایل بلافاصله بعد از پرداخت وجه به نمایش در خواهد آمد.
  • همچنین لینک دانلود به ایمیل شما ارسال خواهد شد به همین دلیل ایمیل خود را به دقت وارد نمایید.
  • ممکن است ایمیل ارسالی به پوشه اسپم یا Bulk ایمیل شما ارسال شده باشد.
  • در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.