دانلود جامع ترین فایل pdf جزوه آموزشی آشنایی با انواع ابرها

جزوه وخلاصه کتاب
نوع فایل
pdf
حجم فایل
3MB
نویسنده
دسته بندی
تعداد بازدید
1598 بازدید
7,000 تومان 5,500 تومان٪21 تخفیف

دانلود جامع ترین فایل pdf جزوه آموزشی آشنایی با انواع ابرها

قابل توجه کاربران و دانشجویان عزیز و گرامی: فایلی که هم اکنون معرف حضور شماست جامع ترین و کامل ترین فایل pdf جزوه آموزشی آشنایی با انواع ابرها می باشد. این فایل شامل ۱۷ صفحه می باشد و در غالب فرمت pdf  تهیه شده و هم اکنون آماده دانلود است.امیدواریم که سودمند بوده و مورد استفاده شما سروران گرامی واقع گردد. در صورت تمایل و نیاز می توانید این فایل ارزشمند و مفید را از فروشگاه سایت یوفایل خریداری و دانلود نمایید.

ابرها به ۳ شکل کلی تقسیم می شوند که انواع ده گانه اصلی در داخل این سه دسته قرار می گیرند:

Cirrus ابرهای سیروس
Cumulus ابرهای کومولوس
Stratus ابرهای استراتوس

از نظر ارتفاع نیز ابرها به ۳ دسته تقسیم می شوند :

-۱ ابرهای بالا :سیروس، سیروکومولوس و سیرو استراتوس دارای ارتفاع ۱۰,۰۰۰ تا ۲۵,۰۰۰ فوت ( ۳۰۰۰ تا ۸۰۰۰ متر (در ناحیه قطب، ۱۶,۵۰۰ تا ۴۰,۰۰۰ فوت ( ۵۰۰۰ تا ۱۲۰۰۰ ) در عرض های میانه و ۲۰,۰۰۰ تا ۶۰,۰۰۰ فوت
۶۰۰۰ تا ۱۸۰۰۰ ) در منطقه حاره ای. )
-۲ ابرهای متوسط :التواستراتوس، التوکومولوس در ارتفاع ۶,۵۰۰ فوت ( ۲۰۰۰ متر) تمایل به تشکیل دارند اما بسیاری از آنها در ارتفاع ۱۳,۰۰۰ فوت ( ۴۰۰۰ متر)، ۲۳,۰۰۰ فوت ( ۷۰۰۰ متر)، ۲۵,۰۰۰ فوت ( ۸۰۰۰ متر) تشکیل می شوند.
-۳ ابرهای متوسط تا پایین :کومولوس، نیمبو استراتوس ارتفاع ۱۰,۰۰۰ فوت ( ۳۰۰۰ متر.( ابرهای پایین :استراتوس، استراتوکومولوس ۶۵۰۰ فوت ( ۲۰۰۰ متر) ارتفاع دارند .

پسوند ها و پیشوندها:

Cirro: 1 – سیرو

سیرو در لاتین به معنای پیچ و تاب زلف است. این دسته ابرها در ارتفاع بالای جو زمین بالای ۶ هزار متر تشکیل می شوند و عموما از کریستالهای بسیار ریز یخ به وجود می آیند. ظاهری عموما باریک و سفید دارند ولی به

هنگامی که خورشید در افق ارتفاع کمی دارد می توانند دسته های رنگارنگ در آسمان تشکیل دهند .
چنانچه یکی از فرمهای اساسی ابر ( بجز سیروس ) در ارتفاعی بالاتر از حد معمول خود تشکیل شود پیشوند ” آلتو ” Alto: -2 آلتو به آن اضافه می شود . در اینحالت ابر از حالت معمول خود نازکتر می باشد. التو پیشوندی است که برای ابرهای میانی(بین ۶۰۰۰ تا ۲۰۰۰۰ فوت)استفاده میشود.

Nimbo: -3 نیمبو

نیمبو در لاتین به معنای باران است. این دسته ابرها عموما در ارتفاع مابین ۲۱۰۰ تا ۴۶۰۰ متر تشکیل می شوندو باعث بارش بارانهای یکنواخت و مداوم می شوند .چنانچه ابر ضخیم باشد به هنگام بارش قسمتهای پایینی ابر به سمت زمین می آیند.

مطالعه بیشتر

راهنمای خرید:
  • لینک دانلود فایل بلافاصله بعد از پرداخت وجه به نمایش در خواهد آمد.
  • همچنین لینک دانلود به ایمیل شما ارسال خواهد شد به همین دلیل ایمیل خود را به دقت وارد نمایید.
  • ممکن است ایمیل ارسالی به پوشه اسپم یا Bulk ایمیل شما ارسال شده باشد.
  • در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.