دانلود جزوه آزمایشگاه شیمی تجزیه کمی

جزوه وخلاصه کتاب
نوع فایل
pdf
حجم فایل
665KB
نویسنده
دسته بندی
تعداد بازدید
801 بازدید
9,000 تومان 7,000 تومان٪22 تخفیف

دانلود جزوه آزمایشگاه شیمی تجزیه کمی

دانشجویان و کاربران گرامی : فایلی که اکنون معرف حضور شماست فایل جامع جزوه آزمایشگاه شیمی تجزیه کمی می باشد. این فایل شامل ۵۵ صفحه می باشد و در قالب فرمت pdf تهیه شده است که هم اکنون آماده دانلود می باشد .امیدواریم که سودمند بوده و مورد استفاده شما سروران گرامی واقع گردد. در صورت نیاز می توانید این فایل ارزشمند را با مناسب ترین قیمت از فروشگاه سایت یوفایل خریداری و دانلود نمایید.

 جزوه آزمایشگاه شیمی تجزیه کمی

تیتریزول HCl تهیه محلول سود و استاندارد کردن آن با بنزوئیک اسید یا تهیه محلولها بایستی از موادی بنام استاندارد اولیه صورت پذیرد که از جمله خواص آنها خلوص بالا، نگهداری آسان، انحلال سریع و … می باشد.
HCl ، Na2CO استاندارد اولیه برای واکنشهای اسید باز شامل ۳ با نقطه جوش ثابت و … می باشد.
در صورت تهیه اسید و بازها از مواد دیگر، محلولهای تهیه شده دارای غلظت تقریبی بوده و بایستی با استانداردهای اولیه موجود تعیین عیار گردند که این فرایند به استاندارد کردن موسوم است.
تهیه بازهای استاندارد:

سود) متداولترین باز ) NaOH . صورت می گیرد که باز قوی اند Ba یا K ،Na تهیه بازها از هیدروکسیدهای مصرفی است چون ارزان است. هیچیک از این مواد بطور خالص تهیه نمی شوند لذا تهیه محلول استاندارد از فوق العاده نم گیرند و نیز همواره مقداری کربنات و آب همراه K ،Na آنها مقدور نیست. هیدروکسید آنهاست. وجود کربنات موجب می شود که با برخی از شناساگرها نتایج دقیق به دست نیاید.

عاری از کربنات: NaOH روشهای تهیه محلول رفع کربنات سطحی آنها با آب NaOH 1) شستشوی پولک های ته نشین شدن کربنات و نگهداری سریع در ظروف سربسته NaOH 2) تهیه محلول غلیظ
نامحلول، سرریز کردن مایع زلال فوقانی و رقیق کردن مناسب آن.
محصول کاملا” عاری از کربنات با خلوص تجزیه ای NaCl 3) الکترولیز محلول سیر شده
۴) روش تبادل آنیونی: جداسازی کربنات توسط ستون تبادل آنیونی باز قوی نیز می توان از محلولهای تیتریزول سود (از شرکت های شیمیایی و عاری از کربنات) استفاده نمود.

مطالعه بیشتر

راهنمای خرید:
  • لینک دانلود فایل بلافاصله بعد از پرداخت وجه به نمایش در خواهد آمد.
  • همچنین لینک دانلود به ایمیل شما ارسال خواهد شد به همین دلیل ایمیل خود را به دقت وارد نمایید.
  • ممکن است ایمیل ارسالی به پوشه اسپم یا Bulk ایمیل شما ارسال شده باشد.
  • در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.