دانلود خلاصه کتاب روانشناسی راهنمایی و مشاوره نوشته نیلا آخوندی

جزوه وخلاصه کتاب
نوع فایل
pdf
حجم فایل
879KB
نویسنده
دسته بندی
تعداد بازدید
2243 بازدید
10,000 تومان 8,000 تومان٪20 تخفیف

دانلود خلاصه کتاب روانشناسی راهنمایی و مشاوره نوشته نیلا آخوندی

دانشجویان و کاربران گرامی : فایلی که اکنون معرف حضور شماست فایل جامع pdf خلاصه کتاب روانشناسی راهنمایی و مشاوره نوشته نیلا آخوندی می باشد. این فایل شامل ۸۴ صفحه می باشد و در قالب فرمتpdf تهیه شده است . امیدواریم که سودمند بوده و مورد استفاده شما سروران گرامی واقع گردد. در صورت نیاز می توانید این فایل ارزشمند را با مناسب ترین قیمت از فروشگاه سایت یوفایل خریداری و دانلود نمایید.

خلاصه کتاب روانشناسی راهنمایی و مشاوره نوشته نیلا آخوندی

فصل اول: روانشناسی مشاوره و راهنمای ی
در ابتدا از راهنمایی و مشاوره برای کمک به انتخاب شغل و سپس برای یاری رساندن به دان شآموزان استفاده شد .
راهنمایی و مشاوره، یکی از شاخههای علوم انسانی است و علم نمیتواند با اندرز دادن و نصیحت کردن، یکسان تلقی شود . در آموزش و پرورش منظور از راهنمایی، راه نمودن و کمک به مراجع است تا بتواند نقاط ضعف و تواناییهای خود را درتمامی جنبه ها از جمله هوشی، عقلانی، اجتماعی و عاطفی را شناخته و آنها را شکوفا سازد .
راهنمایی از روی اجبار و یا اکراه نیست، بلکه با اختیار و قدرت انتخاب همراه است و نمیتواند با دستور دادن، تلقین کردن و یا حتی موعظه کردن مترادف تلقی شود.

تعاریف راهنمایی:
۱. کمک و یاری منظمی است به فرد و دریافتن استعدادها، کمبودها، شناخت خویشتن و حل مسائل است که از جمله آنها می تواند کمک به انتخاب رشته تحصیلی باشد .
۲ . مجموعه فعالیتهای منظم و سازمان یافته ای است که به منظور حداکثر استفاده از تواناییهای بالقوه در طول زندگی بر روی فرد اعمال می شود.
۳ . کوشش انسانی برای ایجاد حداکثر توافق ممکن بین خصوصیت فرد مورد راهنمایی و مقتضیات فعالیتی )تحصیلی یا حرفها ی است که به آن مشغول خواهد شد .
۴. عبارت است از کمک به فرد برای طی صحیح روند رشد .
۵. منحصر و محدود به یک جنبه از زندگی و رشد نیست بلکه موارد متعددی از جمله توجه به رشد بدنی و روانی، مشکلات تحصیلی، انتخاب شغل و حرفه مناسب، مسائل و مشکلات فردی و اجتماعی فرد، در حیطه راهنمایی است .

مطالعه بیشتر

راهنمای خرید:
  • لینک دانلود فایل بلافاصله بعد از پرداخت وجه به نمایش در خواهد آمد.
  • همچنین لینک دانلود به ایمیل شما ارسال خواهد شد به همین دلیل ایمیل خود را به دقت وارد نمایید.
  • ممکن است ایمیل ارسالی به پوشه اسپم یا Bulk ایمیل شما ارسال شده باشد.
  • در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.