دانلود فایل جامع pdf خلاصه کتاب شیمی و حاصلخیزی خاک دکترعلیرضا حسین پور

دانلود فایل جامع pdf خلاصه کتاب شیمی و حاصلخیزی خاک دکترعلیرضا حسین پور
نوع فایل
pdf
حجم فایل
3MB
نویسنده
دسته بندی
تعداد بازدید
1466 بازدید
8,000 تومان 6,500 تومان٪19 تخفیف

دانلود فایل جامع pdf خلاصه کتاب شیمی و حاصلخیزی خاک دکترعلیرضا حسین پور

قابل توجه کاربران و دانشجویان عزیز و گرامی: فایلی که هم اکنون معرف حضور شماست جامع ترین و کامل ترین فایل pdf خلاصه کتاب شیمی و حاصلخیزی خاک دکترعلیرضا حسین پور رشته مهندسی آب و خاک دانشگاه پیام نور ۱۳۸۷ می باشد. این فایل شامل ۲۳۲ صفحه می باشد و در غالب فرمت pdf تهیه شده و هم اکنون آماده دانلود است. امیدواریم که سودمند بوده و مورد استفاده شما سروران گرامی واقع گردد. در صورت تمایل و نیاز می توانید این فایل ارزشمند و مفید را از فروشگاه سایت یوفایل با مناسب ترین قیمت خریداری و دانلود نمایید.

کتاب شیمی و حاصلخیزی خاک دکترعلیرضا حسین پور

مروری بر مبانی اساسی شیمی
اتم و ساختمان اتمی

یک اتم کوچک ترین ذره یک عنصر است که در ترکیبات شیمیایی داخل می شود.اتم های یک عنصر مشابه اند ولی اتم های عناصر مختلف از نظر اندازه و موقعیت حرکت با هم فرق دارند . در مواد جامد اتم ها در محدوده فضای بسیار کوچکی ارتعاش دارند. درحالی که درگازها اتم ها دارای طیف حرکت وسیعی می باشند( ۱۲ ).
مفهوم اتم به عنوان کوچک ترین ذره یک عنصر اولین بار به وسیله دموکریتوس در حدود ۴۲۵ سال قبل از میلاد عنوان شد . اما تا اولین دهه ق رن نوزدهم قبل از انتشار تئوری دالتون به صورت علمی مورد قبول واقع نشده بود . پس از آن با تجدیدنظرهایی که بر روی تئوری اتمی دالتون نمودند نتیجه گیری کردند که ذرات اتم به نوبه خود از ذرات ریزتری تشکیل شده اند و بدین صورت تا پایان قر ن نوزدهم معلوم شد که اتم از اجزاء زیر تشکیل شده است:

الکترون ها – ذرات بسیار ریز دارای بار منفی موجود در اتم های کلیه عناصر پروتون ها – ذرات دارای بار مثبت و جرم بسیار بزرگ تر از الکترون ها با پیشرفت علوم در قرن اخیر معلوم شد که اتم ها همچنین حاوی ذرات دیگری به نام نوترون می باشند. نوترون ها دارای جرمی برا بر یک پروتون ولی بدون بار می باشند.
پروتون ها و نوترون ها در قسمت کوچک مرکزی اتم که هسته خوانده می شوند قرار دارند. هسته دارای جرم ویژه بالا بوده و شامل قسمت عمده جرم تمامی اتم می شود .

مطالعه بیشتر

راهنمای خرید:
  • لینک دانلود فایل بلافاصله بعد از پرداخت وجه به نمایش در خواهد آمد.
  • همچنین لینک دانلود به ایمیل شما ارسال خواهد شد به همین دلیل ایمیل خود را به دقت وارد نمایید.
  • ممکن است ایمیل ارسالی به پوشه اسپم یا Bulk ایمیل شما ارسال شده باشد.
  • در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.