دانلود فایل pdf جزوه تقریرات درس جرم شناسی (نظریه های جرم شناسی) نجفی ابرند آبادی

جزوه وخلاصه کتاب
نوع فایل
pdf
حجم فایل
287KB
نویسنده
دسته بندی
تعداد بازدید
1108 بازدید
7,000 تومان 5,800 تومان٪17 تخفیف

 دانلود فایل pdf جزوه تقریرات درس جرم شناسی (نظریه های جرم شناسی) نجفی ابرند آبادی

قابل توجه دانشجویان وکاربران گرامی : فایلی که هم اکنون معرف حضور شماست جامع ترین و برترین فایل pdf جزوه تقریرات درس جرم شناسی (نظریه های جرم شناسی) نجفی ابرند آبادی از صفحه ۱۷۵ تا۲۲۹ می باشد. این فایل شامل ۲۸ صفحه می باشد و در قالب فرمت pdf  تهیه شده و هم اکنون آماده دانلود است. امیدواریم که سودمند بوده و مورد استفاده شما سروران گرامی واقع گردد .در صورت نیاز می توانید این فایل ارزشمند و مفید را از فروشگاه سایت یوفایل با مناسب ترین قیمت خریداری و دانلود نمایید.

جزوه تقریرات درس جرم شناسی (نظریه های جرم شناسی) نجفی ابرند آبادی

جرم‌شناسی چگونه بوجود آمد؟ جرم‌شناسی بدنبال عدم کارآئی حقوق کیفری کلاسیک در مقابل پدیده بزهکاری بوجود آمد

و علی‏رغم اعمال مجازات‌ها، پدیده بزهکاری و جرم سیر صعودی خودش را طی کرد. همین امر سبب شد که حقوقدانان و دانشمندان حقوق کیفری به این فکر افتادند که سوای مواد قانونی، به مطالعه سیر صعودی جرم نیز بپردازند.

این مطالعات ابتدا تخیلی بود و از رنگ فلسفی برخوردار بود. در آغاز فکر می‏کردند که علت افزایش بزهکاری ضعیف بودن مجازات‌ها می‏باشد و به همین دلیل به تشدید مجازات‌ از نظر کمی و کیفی پرداختند که نتیجه‌ای حاصل نشد تا اینکه همین دسته از حقوقدانان کیفری کلاسیک با کمک جامعه‌شناسان و فلاسفه سعی کردند جرم را به عنوان جوهر مجرد و انتزاعی مورد مطالعه قرار دهند.

چنانکه از مجرم نیز غافل نماندند. اولین کسانی که در این مقام برآمدند گری[۲] (۱۸۹۶-۱۸۰۲) و «کتله[۳] (۱۸۷۴-۱۷۹۶) بودند. کتله واضع آمار جنایی در دنیا می‏باشد. وی با کمک یک حقوقدان فرانسوی به نام گری و مؤسس دایره آمار جنایی دادگستری فرانسه بود و در قالب آمار جنایی که در واقع آمار قضائی محکومیتهای کیفری بود، به مطالعه جرم پرداخته شد.

قبل از اینکه دوره علمی آغاز شود، در طول تاریخ آثاری از جرم‌شناسی ماقبل علمی نیز وجود دارد. در دوره ماقبل علمی، شیوه مطالعه و برخورد با جرم مبتنی بر یک سلسله استدلال‌های ذهنی و فلسفی و اخلاقی بود. بر این اساس، افلاطون، ارسطو و در حال حاضر «ویکتور هوگو» و دیگران مطالعات زیادی انجام دادند و نظریات گوناگونی اظهار کردند که  همگی حاصل باورهای ذهنی و تأملات است. جرم‌شناسی به معنائی که اکنون از آن یاد می‏شود، علمی است که بر اساس مشاهدات، آزمایشات و بررسی‏های تجربی، در مقام شناخت علل و عوامل پدیده مجرمانه برمی‌آید.

مطالعه بیشتر

راهنمای خرید:
  • لینک دانلود فایل بلافاصله بعد از پرداخت وجه به نمایش در خواهد آمد.
  • همچنین لینک دانلود به ایمیل شما ارسال خواهد شد به همین دلیل ایمیل خود را به دقت وارد نمایید.
  • ممکن است ایمیل ارسالی به پوشه اسپم یا Bulk ایمیل شما ارسال شده باشد.
  • در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.