دانلود فایل pdf جزوه مدیریت تشنج در شرایط اورژانس دکتر غلامرضا فرید اعلایی

جزوه وخلاصه کتاب
نوع فایل
pdf
حجم فایل
837KB
نویسنده
دسته بندی
تعداد بازدید
863 بازدید
6,000 تومان 4,800 تومان٪20 تخفیف

دانلود فایل pdf جزوه مدیریت تشنج در شرایط اورژانس دکتر غلامرضا فرید اعلایی

قابل توجه کاربران و دانشجویان عزیز و گرامی: فایلی که هم اکنون معرف حضور شماست جامع ترین و کامل ترین فایل pdf جزوه مدیریت تشنج در شرایط اورژانس دکتر غلامرضا فرید اعلایی می باشد. این فایل شامل ۲۲ صفحه می باشد. و در غالب فرمت pdf تهیه شده و هم اکنون آماده دانلود است. امیدواریم که سودمند بوده و مورد استفاده شما سروران گرامی واقع گردد. در صورت تمایل و نیاز می توانید این فایل ارزشمند و مفید را از فروشگاه سایت یوفایل خریداری و دانلود نمایید.

بیماری تشنج

به تعریف ساده ، تغییراتی در فعالیت الکتریکی مغز را تشنج می گویند. این تغییر امکان دارد مسبب بروز واکنش ‌های شدید هیجانی گردد و یا هیچ نشانه‌ ای نداشته باشد. گاها تشنج شدید با لرزش شدید و همچنین از دست رفتن کنترل بدن همراه خواهد بود. با این حال تشنج ‌های خفیف هم می ‌توانند نشان‌ دهنده‌ وجود اشکالی بزرگ در بدن باشند. پس تشخیص آن ها بسیار مهم است. از آنجا که بروز تشنج می ‌تواند باعث آسیب‌ دیدگی فرد گردد و یا علامت هشداری مبنی بر وجود مشکلی جدی در بدن باشد، لذا ضروری می باشد که درصورت بروز آن ، سریعا جهت بررسی دلایل و اقدام به درمان ، به بهترین دکتر برای درمان صرع مراجعه گردد.

انواع تشنج

۱- تشنج‌ های غیر صرعی:

این گروه از تشنج ‌ها ناشی از آسیب‌ هایی مانند ضربه دیدن سر و یا وجود بیماری است. در صورتی‌ که بیماری درمان گردد ، تشنج نیز برطرف خواهد شد.

۲- تشنج‌ های جزئی:

این تشنج‌ ها هنگامی رخ خواهد داد که فرد دچار بیماری صرع باشد و در این حالت بیمار به ‌طور پی ‌در پی دچار تشنج می شود. این نوع از تشنج ‌ها تنها در یک طرف مغز اتفاق می ‌افتند و در نتیجه‌ آن تنها یک طرف از بدن درگیر تشنج می‌ گردد. این نوع از تشنج ‌ها با اسامی دیگر مانند تشنج فوکال ، جکسونین و لوب گیجگاهی نیز شناخته می ‌شوند.

۳- تشنج ‌های گسترده:

این تشنج در هر دو طرف مغز رخ می ‌دهد و در نتیجه هر دو طرف بدن را نیز تحت تأثیر خود قرار خواهد داد. تشنج ‌های گسترده شامل دو گروه از تشنج‌ های صرع بزرگ (گرند مال) و تونیک کلونیک هستند که عموما در بیماران ابتلا به صرع رخ خواهد داد.

مطالعه بیشتر

راهنمای خرید:
  • لینک دانلود فایل بلافاصله بعد از پرداخت وجه به نمایش در خواهد آمد.
  • همچنین لینک دانلود به ایمیل شما ارسال خواهد شد به همین دلیل ایمیل خود را به دقت وارد نمایید.
  • ممکن است ایمیل ارسالی به پوشه اسپم یا Bulk ایمیل شما ارسال شده باشد.
  • در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.