دانلود پاورپوینت نظریه گشتالت درمانی ppt

دانلود پاورپوینت نظریه گشتالت درمانی ppt
نوع فایل
ppt
حجم فایل
3MB
نویسنده
دسته بندی
تعداد بازدید
739 بازدید
8,000 تومان 6,500 تومان٪19 تخفیف

توضیح مختصر درمورد فایل:

دانلود پاورپوینت نظریه گشتالت درمانی ppt

دانشجویان وکاربران گرامی فایل که هم اکنون معرف حضور شماست پاورپوینت نظریه گشتالت درمانی می باشد. این فایل شامل ۲۳ اسلاید زیبا و سودمند وپر محتوا می باشد که برای سهولت مطالعه و یادگیری شما عزیزان و سروران گرامی در قالب فایل ppt تهیه و هم اکنون آماده دانلود می باشد. در صورت تمایل می توانید این فایل ارزشمند را ازفروشگاه سایت  یوفایل خریداری و دانلود نمایید.

تعریف :

گشتالت نام یک مکتب در روانشناسی و نام گروهی کوچک از روانشناسان آلمانی پیرو این مکتب در قرن بیستم است که نظریات ورت هایمررا مبنای کار خود درزمینه بررسی یادگیری قرار دادند. لغت گشتالت به‌ معناى شکل (Form) و شمائل یا صورت (Shape)، و گسترده‌تر آن به معنى شیوه (Manner) یا حتى جوهر (Essence) آمده است. واژه‌هاى مترادف آن در زبان انگلیسى به‌شکل گسترده‌اى استفاده شده است .

گشتالت بنا به تعریف، عبارت است از یک پدیده نظام‌دار یا یک کل که عناصر آن با آنکه متمایزند به یکدیگر سخت وابسته و مرتبط هستند. اجزای یک گشتالت خواصی دارند که از قرارگیری آن‌ها در کل ناشی می‌شود و کل نیز خواصی دارد که در هیچ یک از عناصرش یافت نمی‌شود. بنابراین یک گشتالت واحدی متمایز از اجزا و محیط اطرافش است. گشتالت در پدیده‌های فیزیکی، زیستی و در رفتار انسان به صورت‌های مختلف ظاهر می‌شود.

نظریه گشتالت :

روانشناسان گشتالت معتقد بودند که گرچه تجربه‌های روانشناختی از عناصر حسی ناشی می‌شوند، اما با خود این عناصر تفاوت دارند. روانشناسان گشتالت معتقد بودند که یک ارگانیزم چیزی به تجربه می‌افزاید که در داده‌های حسی وجود نداردو آنها آن چیز را سازمان (organization) نامیدند و همانطورکه بیان شد گشتالت در آلمانی به معنی سازمان است. طبق نظریه گشتالت ما دنیا را در کل‌های معنی‌دار تجربه می‌کنیم و محرک‌های جداگانه را نمی‌بینیم و کلا هرآنچه می‌بینیم محرک‌های ترکیب یافته در سازمان‌ها(گشتالت‌ها)یی است که برای ما معنی دارند.

مطالعه بیشتر

راهنمای خرید:
  • لینک دانلود فایل بلافاصله بعد از پرداخت وجه به نمایش در خواهد آمد.
  • همچنین لینک دانلود به ایمیل شما ارسال خواهد شد به همین دلیل ایمیل خود را به دقت وارد نمایید.
  • ممکن است ایمیل ارسالی به پوشه اسپم یا Bulk ایمیل شما ارسال شده باشد.
  • در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.