مقاله بررسی تطبیقی مرحله تحت نظر در آیین دادرسی کیفری ایران و فرانسه

مقاله بررسی تطبیقی مرحله تحت نظر در آیین دادرسی کیفری ایران و فرانسه
نوع فایل
pdf
حجم فایل
259KB
نویسنده
دسته بندی
تعداد بازدید
866 بازدید
6,000 تومان 4,500 تومان٪25 تخفیف

مقاله بررسی تطبیقی مرحله تحت نظر در آیین دادرسی کیفری ایران و فرانسه

قابل توجه کاربران و دانشجویان عزیز و گرامی: فایلی که هم اکنون معرف حضور شماست جامع ترین و کامل ترین فایل pdf مقاله بررسی تطبیقی مرحله تحت نظر در آیین دادرسی کیفری ایران و فرانسه می باشد. این فایل شامل ۲۹ صفحه می باشد و در غالب فرمت pdf تهیه شده و هم اکنون آماده دانلود است. امیدواریم که سودمند بوده و مورد استفاده شما سروران گرامی واقع گردد. در صورت تمایل و نیاز می توانید این فایل ارزشمند و مفید را از فروشگاه سایت یوفایل با مناسب ترین قیمت خریداری و دانلود نمایید.

بررسی تطبیقی مرحله تحت نظر در آیین دادرسی کیفری ایران و فرانسه

چکیده
در زبان فرانسه la gardeà vue عبارت نگهداری تحت نظر ترجمه ای تحت اللفظی از عبارت است که در قانون آ.د.ک مصوب ۱۳۷۸ ولایحه آ.د.ک عنوان گردیده و ناظر به مرحله ای است که مظنون به ارتکاب جرم در بازداشت نیرو های پلیس به سر می برد. این مرحله به دلیل شرایط خاص حاکم بر آن، نسبت به حقوق متهم از اهمیت فوق العاد ه ای برخوردار است. تجربه نشان داده است که حقوق متهم در این مرحله نسبت به سایر مراحل دادرسی کیفری بیشتر درمعرض تضییع قرار می گیرد.

از این لحاظ است که درچند دهه اخیر، توجه مقنّن به این مرحله از رسیدگی کیفری افزایش یافته و تشریفات قانونی متعددی درجهت تضمین حقوق متهم وضع گردیده است. از طرفی با توجه به این که
نگهداری فرد نزد نیرو های پلیس جهت انجام تحقیقات اولیه و سرعت عمل در حفظ دلایل و آثار جرم و جلوگیری از تبعات گسترده جرم ارتکابی بخصوص در مورد جرائم سازمان یافته و امنیتی ضروری
است، حقوق متهم دراین مرحله درمعرض استثنائات فراوانی قرار گرفته است. دراین تحقیق وضعیت قانونی کشور ایران و نیز فرانسه (با لحاظ قانون ۱۴ آوریل ۲۰۱۱ ) دراین خصوص و ابداعات لایحه آیین دادرسی کیفری مورد بررسی قرارگرفته است.

مطالعه بیشتر

راهنمای خرید:
  • لینک دانلود فایل بلافاصله بعد از پرداخت وجه به نمایش در خواهد آمد.
  • همچنین لینک دانلود به ایمیل شما ارسال خواهد شد به همین دلیل ایمیل خود را به دقت وارد نمایید.
  • ممکن است ایمیل ارسالی به پوشه اسپم یا Bulk ایمیل شما ارسال شده باشد.
  • در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.