پاورپوینت روانشناسی پرورشی نوین فصل ۶ آزوبل و فصل۷ خبرپردازی
دانشجویان و کاربران گرامی : فایلی که اکنون معرف حضور شماست فایل جامع پاورپوینت روانشناسی پرورشی نوین فصل ۶ آزوبل و فصل۷ خبرپردازی می باشد. این فایل شامل ۲۹ اسلاید بسیار سودمند و با ارزش با کیفیت بسیار عالی و در قالب فرمت ppt تهیه شده است که هم اکنون آماده دانلود می باشد .امیدواریم که سودمند بوده و مورد استفاده شما سروران گرامی واقع گردد. در صورت نیاز می توانید این فایل ارزشمند را با مناسب ترین قیمت از فروشگاه سایت یوفایل خریداری و دانلود نمایید.
پاورپوینت روانشناسی پرورشی نوین فصل ۶ آزوبل و فصل۷ خبرپردازی
نظریه یادگیری معنی دارکلامی آزوبل:
یکی از نظریه های شناختی که با یادگیری آموزشگاهی ارتباط نزدیکی دارد نظریه یادگیری معنی دار کلامی است
که دیوید آزوبل روانشناس آمریکایی آن را در اثر مهم خود روانشناسی پرورشی با یک دیدگاه شناختی مطرح ساخت.
هرم ساخت شناختی:
در نظریه آزوبل ساخت شناختی وتغییراتی که براثر یادگیری در آن صورت می گیرد اساس یادگیری را تشگکیل می دهد.
نظریه ساخت شناختی عبارت است از: مجموعه ایی از اطلاعات، مفاهیم، اصول، و تعمیم های سلزمان یافته ایی که فرد قبلا در یکی از رشته های دانش آموخته است.
به طور کلی ساخت شناختی بر دانش کلی فرد در یک زمینه بخصوص علمی و تحصیلی دلالت می کند.
بنا به نظریه مطرح شده ساخت شناختی هر فرد به صورت یک هرم فرضی درست شده است که در آن کلی ترین مطالب مسایل و مفاهیم در رأس هرم قرار دارند
و مفاهیم و مطالبی که از کلیت و جامعیت کمتری برخوردارند در میانه هرم،و بیشترین مقدار اطلاعات جزیی در قاعده هرم واقع اند.
معنی دار بودن یادگیری:
معنی به وجود نوعی قرینه یا معادل ذهنی برای یادگیری ها در ساخت شناختی یادگیرنده وابسته است.
یعنی وقتی که مفهوم قابل ارتباط دادن با مفاهیمی باشد که از پیش در ساخت شناختی فرد وجود دارند آن مفهوم معنی دار است.
- لینک دانلود فایل بلافاصله بعد از پرداخت وجه به نمایش در خواهد آمد.
- همچنین لینک دانلود به ایمیل شما ارسال خواهد شد به همین دلیل ایمیل خود را به دقت وارد نمایید.
- ممکن است ایمیل ارسالی به پوشه اسپم یا Bulk ایمیل شما ارسال شده باشد.
- در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.