دانلود جامع ترین فایل pdf جزوه حقوق تجارت ۳ (اسناد تجاری) استاد اکبریان

جزوه وخلاصه کتاب
نوع فایل
pdf
حجم فایل
587KB
نویسنده
دسته بندی
تعداد بازدید
753 بازدید
7,000 تومان 5,800 تومان٪17 تخفیف

دانلود جامع ترین فایل pdf جزوه حقوق تجارت ۳ (اسناد تجاری) استاد اکبریان

قابل توجه کاربران و دانشجویان عزیز و گرامی: فایلی که هم اکنون معرف حضور شماست جامع ترین و کامل ترین فایل pdf جزوه حقوق تجارت ۳ (اسناد تجاری) استاد اکبریان می باشد. این فایل شامل ۳۵ صفحه و در قالب فرمت pdf تهیه شده و هم اکنون آماده دانلود است. امیدواریم که سودمند بوده و مورد استفاده شما سروران گرامی واقع گردد .در صورت نیاز می توانید این فایل ارزشمند و مفید را از فروشگاه سایت یوفایل با مناسب ترین قیمت خریداری و دانلود نمایید.

جزوه حقوق تجارت ۳ (اسناد تجاری) استاد اکبریان

امروزه اسناد تجاری یکی از پرکاربردترین شیوه های معامله هستند. به گونه ای که در بسیاری از معاملات به خاطر سهولت و سرعت به جای وجه نقد مورد استفاده قرار می گیرند. حقوقدانان برای اسناد تجاری اوصافی را نام می برند که در حقیقت این اوصاف نشان از ماهیّت و شیوه استفاده از این اسناد دارد. از آن جهت که ایجاد اسناد تجاری در صده های اخیر رایج گردیده است.

وصف تجریدی

یک نکته اساسی در فرق بین اسناد مدنی و تجاری وجود دارد که آن یک نکته وصف تجریدی در اسناد تجاری است در حقوق مدنی هر تعهّد سببی دارد و اسناد مدنی در حقیقت حاکی و نشانه وجود یک رابطه حقوق هستند لذا سند در حقوق مدنی جنبه حکایت و کاشفیت دارد و موضوعیتی ندارد.

امّا در اسناد تجاری، اسناد جنبه موضوعی دارند خود هدف هستند نه وسیله. در اسناد مدنی بدهکار می تواند نسبت به علت پیدایش دین تشکیک کند اگر چنین تشکیکی محقق شود موجب بطلان سند می گردد. ولی در اسناد تجاری چنین چیزی ممکن نیست. اسناد تجاری فارغ از رابطه حقوقی سابق یا سبب تعهّد و دین لحاظ می شوند. این اسناد مستقل از رابطه اولیه موجب تعهّد می گردند. لذا صرفاً یک تعهّد برواتی هستند. هرچند در کلمات حقوقدانان تعریفی برای وصف تجریدی نیامده است امّا می توان آنرا اینگونه تعریف کرد که: وصف تجریدی مستقل بودن اسناد تجاری از روابطه حقوقی اوّلیه، در ایجاد تعهّد است.

مطالعه بیشتر

راهنمای خرید:
  • لینک دانلود فایل بلافاصله بعد از پرداخت وجه به نمایش در خواهد آمد.
  • همچنین لینک دانلود به ایمیل شما ارسال خواهد شد به همین دلیل ایمیل خود را به دقت وارد نمایید.
  • ممکن است ایمیل ارسالی به پوشه اسپم یا Bulk ایمیل شما ارسال شده باشد.
  • در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.