دانلود فایل جامع تحقیق درباره بررسی نوآوری های جدید قانون صدور چک (مصوب ۱۳۹۷)

دانلود فایل جامع تحقیق درباره بررسی نوآوری های جدید قانون صدور چک (مصوب ۱۳۹۷)
نوع فایل
pdf
حجم فایل
115KB
نویسنده
دسته بندی
تعداد بازدید
992 بازدید
6,500 تومان 5,000 تومان٪23 تخفیف

دانلود فایل جامع تحقیق درباره بررسی نوآوری های جدید قانون صدور چک (مصوب ۱۳۹۷)

قابل توجه کاربران و دانشجویان عزیز و گرامی: فایلی که هم اکنون معرف حضور شماست جامع ترین و کامل ترین فایل pdf  تحقیق درباره بررسی نوآوری های جدید قانون صدور چک (مصوب ۱۳۹۷) می باشد. این فایل شامل ۱۶ صفحه می باشد. و در غالب فرمت pdf تهیه شده و هم اکنون آماده دانلود است. امیدواریم که سودمند بوده و مورد استفاده شما سروران گرامی واقع گردد. در صورت تمایل و نیاز می توانید این فایل ارزشمند و مفید را از فروشگاه سایت یوفایل خریداری و دانلود نمایید.

تحقیق درباره بررسی نوآوری های جدید قانون صدور چک (مصوب ۱۳۹۷)

در قانون اصلاح قانون صدور چک (مصوب آبان ماه ۱۳۹۷ ) نوآوری هایی چون چک الکترونیکی، چک موردی، ترتیبات تنبیهی صدور چک پرداخت نشدنی، صدور اجرائیه از دادگاه برای وصول وجه چک،
صدور و انتقال چک در سامانه صیاد، مشاهده می شود که مقررات راجع به چک را روزآمدتر و کارآمدتر کرده و تضمینات و مزیت هایی بیش از پیش برای چک پیش بینی کرده است و به چک های عادی
رایج بین مردم اعتباری دوچندان بخشیده و چک را از سندی بدون پشتوانه و ابزاری برای بردن مال غیر و بدحسابی به سندی سودمند و نسبتاً مطمئن برای مبادلات پولی تبدیل کرده است.

این مقررات روزآمد که برخی از آنها چون پیش بینی چک الکترونیک منطبق بر آخرین تحولات حقوقی چک در کشورهای پیشرفته دنیا و یا حتی پیشگام تر از آنهاست، نمونه ای موفق از قانون گذاری علمی و منطبق بر واقعیت ها و ضرورت های اجتماعی و تجاری است. در این مجموعه مواد قانون مزبور در کادر رنگی درج شده و بعد از هر ماده، حسب مورد، شرح آن ماده و نکات مربوطه بیان شده است.

چک الکترونیک:

در این ماده، چک الکترونیکی به رسمیت شناخته شده است. درباره چکالکترونیکی نکات ذیل حایز اهمیت است:

۱. چک الکترونیک به این معنا است که شخص دارنده حساب جاری به جای صدور چک کاغذی، به موجب امضای الکترونیک به بانک دستور پرداخت مبلغی معین به شخص مشخصی را برای
تاریخی خاص صادر کند.
۲. کلیه مقررات راجع به چک کاغذی مانند قابلیت تعقیب کیفری و مسئولیت تضامنی صادرکننده و ضامن در مورد چک الکترونیکی حاکم دانسته شده است.
۳. به استناد مفهوم ماده ۱۴ قانون تجارت الکترونیکی برای چک الکترونیکی از اداره ثبت اجراییه صادر نمی شود اما می توان طبق ماده ۹ همین قانون فعلی از دادگاه درخواست صدور اجرائیه کرد.

مطالعه بیشتر

راهنمای خرید:
  • لینک دانلود فایل بلافاصله بعد از پرداخت وجه به نمایش در خواهد آمد.
  • همچنین لینک دانلود به ایمیل شما ارسال خواهد شد به همین دلیل ایمیل خود را به دقت وارد نمایید.
  • ممکن است ایمیل ارسالی به پوشه اسپم یا Bulk ایمیل شما ارسال شده باشد.
  • در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.