دانلود فایل pdf جزوه استاندارد حسابداری شماره ۱۹ ترکیبهای تجاری

جزوه وخلاصه کتاب
نوع فایل
pdf
حجم فایل
220KB
نویسنده
دسته بندی
تعداد بازدید
777 بازدید
7,000 تومان 5,500 تومان٪21 تخفیف

دانلود فایل pdf جزوه استاندارد حسابداری شماره ۱۹ ترکیبهای تجاری

قابل توجه دانشجویان و کاربران گرامی : فایل که هم اکنون معرف حضور شماست جامع ترین و کامل ترین فایل pdf جزوه استاندارد حسابداری شماره ۱۹ ترکیبهای تجاری (تجدیدنظر شده ۱۳۸۴ )می باشد. این فایل شامل ۲۶ صفحه می باشد و در قالب فرمت pdf  تهیه شده و هم اکنون آماده دانلود است. امیدواریم که سودمند بوده و مورد استفاده شما سروران گرامی واقع گردد .در صورت نیاز می توانید این فایل ارزشمند و مفید را از فروشگاه سایت یوفایل با مناسب ترین قیمت خریداری و دانلود نمایید.

استاندارد حسابداری شماره ۱۹ ترکیبهای تجاری

استاندارد حسابداری شماره ۱۹ با عنوان ترکیبهای تجاری که در تیرماه ۱۳۸۵ توسط مجمع ) عمومی سازمان حسابرسی تصویب شده است، جایگزین استاندارد حسابداری شماره ۱۹ قبلی می شود و الزامات آن در مورد صورتهای مالی که دوره مالی آنها از تاریخ ۱۳۸۵/۰۱/۰۱ و بعد از آن شروع می شود لازم الاجراست.

دلایل تجدیدنظر در استاندارد
۲) این تجدیدنظر با هدف هماهنگی بیشتر با استانداردهای بین المللی حسابداری و بهبود ) استاندارد قبلی، انجام شده است.

تغییرات اصلی
۳) طبق استاندارد قبلی واحدهای تجاری برای انجام ترکیبهای تجاری مجاز به استفاده از دو روش ) خرید و اتحاد منافع بودند. در استاندارد جدید روش اتحاد منافع حذف شده است.
۴) در استاندارد تجدیدنظر شده، سهم اقلیت براساس ارزش منصفانه خالص داراییهای ) قابل تشخیص واحد تجاری فرعی محاسبه می شود. در استاندارد قبلی، سهم اقلیت براساس مبلغ دفتری محاسبه می شد.

مازاد سهم واحد تحصیل کننده از خالص ارزش منصفانه داراییها و بدهیهای قابل تشخیص ) واحد تحصیل شده نسبت به بهای تمام شده ، بین داراییهای غیر پولی قابل تشخیص به نسبت
ارزش منصفانه آنها تسهیم می شود و به عنوان درآمد شناسایی نمی گردد . بدین ترتیب سرقفلی منفی و نحوه حسابداری آن در این استاندارد حذف شده است.

هدف
۱ . هدف این استاندارد، تعیین الزامات مربوط به گزارشگری مالی ترکیبهای تجاری است . طبق این استاندارد کلیه ترکیبهای تجاری باید با استفاده از روش خرید به حساب گرفته شود.

بنابراین واحد تحصیل کننده، داراییها و بدهی ها ی قابل تشخیص واحد تحصیل شده را به ارزش منصفانه آنها در تاریخ تحصیل شناسایی می کند. افزون بر این ، سرقفلی نیز شناسایی و مستهلک می گردد و د رمورد آن آزمون کاهش ارزش نیز صورت می گیرد.

مطالعه بیشتر

راهنمای خرید:
  • لینک دانلود فایل بلافاصله بعد از پرداخت وجه به نمایش در خواهد آمد.
  • همچنین لینک دانلود به ایمیل شما ارسال خواهد شد به همین دلیل ایمیل خود را به دقت وارد نمایید.
  • ممکن است ایمیل ارسالی به پوشه اسپم یا Bulk ایمیل شما ارسال شده باشد.
  • در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.