جزوه فصل ۱۲ کتاب راهنمای سنجش روانی مارنات نقاشی های فرافکنی

جزوه وخلاصه کتاب
نوع فایل
pdf
حجم فایل
5MB
نویسنده
دسته بندی
تعداد بازدید
762 بازدید
8,000 تومان 6,000 تومان٪25 تخفیف

جزوه فصل ۱۲ کتاب راهنمای سنجش روانی مارنات نقاشی های فرافکنی

قابل توجه کاربران و دانشجویان عزیز و گرامی: فایلی که هم اکنون معرف حضور شماست فایل جامع pdf جزوه دست نویس خلاصه فصل ۱۲ کتاب راهنمای سنجش روانی مارنات نقاشی های فرافکنی می باشد. این فایل شامل ۱۶ صفحه جزوه خوش خط و خوانا بسیار مفید و سودمند می باشد. و در غالب فرمت pdf تهیه شده و هم اکنون آماده دانلود است. امیدواریم که سودمند بوده و مورد استفاده شما سروران گرامی واقع گردد. در صورت تمایل و نیاز می توانید این فایل ارزشمند و مفید را از فروشگاه سایت یوفایل خریداری و دانلود نمایید.

جزوه فصل ۱۲ کتاب راهنمای سنجش روانی مارنات نقاشی های فرافکنی

توجه: توضیح زیر خارج از متن فایل می باشد:

روشن کردن این نکته که چگونه می‌توان یک فرد آدمی را به طور عمیق شناخت، یکی از قدیمی‌ترین و پیچیده‌ترین سوالاتی است که در زمینه شناخت انسان مطرح شده است. قریب به نیم قرن است که به تدریج فنون جدیدی که پاسخ‌گوی این سوال هستند در زبان روان‌شناسی، تحت عنوان تست‌های فرافکن راه یافته‌اند.

یکی از آن‌ تست‌ها، نقاشی‌های فرافکن است. فرافکنی، ماهیت احساس ناهشیار را در خود نگه می‌دارد اما موضوع آن، احساس را جابجا می‌کند. فرافکنی، ادراک‌های داخلی فرآیندهای جریان فکری یا عاطفی را همانند ادراک‌های حسی برون می‌فکند و برای شکل دادن به جهان خارجی به‌کار می‌رود.

از نظر تاریخی، روش‌های فرافکنی بیشتر در اروپا و به‌ویژه در کشورهای آلمانی‌ زبان ظهور کرده است. پیدایش فنون فرافکنی از نظر تکامل و پیشرفت روان‌شناسی، تابع دو تمایل روانی بزرگ است: روان‌تحلیل‌گری و روان‌شناسی‌هایی که بر پایه روش درک کلی استوارند که بارزترین آنها روان‌شناسی گشتالت است. از نظر تاریخ تحول روش‌های فرافکنی، نقاشی، سومین منبع اصلی تست‌های فرافکنی است.

نخستین تدوین رسمی روش نقاشی فرافکن، آزمون نقاشی آدمک توسط گودیناف(Goodenough) در سال ۱۹۲۶ بود.

هریس(Harris) با افزودن دو فرم جدید در آن تجدیدنظر به عمل آورد. ناگلیری(Naglieri) ویرایش جدید آزمون گودیناف – هریس را با عنوان نقاشی شخصی تدوین کرد.

مطالعه بیشتر

راهنمای خرید:
  • لینک دانلود فایل بلافاصله بعد از پرداخت وجه به نمایش در خواهد آمد.
  • همچنین لینک دانلود به ایمیل شما ارسال خواهد شد به همین دلیل ایمیل خود را به دقت وارد نمایید.
  • ممکن است ایمیل ارسالی به پوشه اسپم یا Bulk ایمیل شما ارسال شده باشد.
  • در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.