دانلود جامع ترین فایل پاورپوینت کریستالوگرافی مسائل پراش

دانلود جامع ترین فایل پاورپوینت کریستالوگرافی مسائل پراش
نوع فایل
ppt
حجم فایل
4MB
نویسنده
دسته بندی
تعداد بازدید
1017 بازدید
9,000 تومان 7,000 تومان٪22 تخفیف

دانلود جامع ترین فایل پاورپوینت کریستالوگرافی مسائل پراش 

دانشجویان و کاربران گرامی فایل حاضر کامل ترین و جامع ترین فایل پاورپوینت کریستالوگرافی، مسائل پراش می باشد. این فایل شامل ۴۰ اسلاید مفید زیبا و قابل ویرایش و در قالب فرمت ppt تهیه شده است که هم اکنون آماده دانلود می باشد. در صورت تمایل می توانید این فایل ارزشمند را از فروشگاه سایت خریداری و دانلود نمایید.

توضیح مختصر

پراش پرتو ایکس، وسیله ای برای بررسی ریزساختار ماده است. این روش با کشف لاوه در سال ۱۹۱۲، به این صورت آغاز شد که بلورها، پرتوهای x را پراش می دهند و چگونگی این پراش ساختار بلور را آشکار می کند. در آغاز، پراش پرتو x فقط برای تعیین ساختار بلوری بکار برده می شد، اما پس از آن کاربردهای گسترده دیگری یافت. امروزه، این روش نه تنها برای تعیین ساختار بلوری، بلکه در زمینه های گوناگون، مانند تجزیه شیمیایی و اندازه گیری تنش، برای مطالعه تعادل های فازی و سنجش اندازه ذرات، برای تعیین جهت گیری یک بلور یا مجموعه ای از جهت گیری ها در توده های چند بلورین، بکار برده می شود.

 

یک باریکه ی نور همدوس را در نظر بگیرید . این نور می تواند مثلا یک پرتوی لیزر He-Ne باشد . این پرتو را روی پرده ای می اندازیم . مشاهده می کنیم که پرتو به همان شکل اصلی و فقط با اندکی گشودگی و پهن شدگی نسبت به اندازه اصلی بر روی پرده نمایان می شود .

حال یک شکاف کوچک با قابلیت کاهش عرض ، را سر راه لیزر قرار می دهیم . در ابتدا مشاهده می کنیم که این شکاف فقط پرتو لیزر را محدود کرد به شکلی که پرتو به اندازه ی عرض شکاف بر روی پرده منتشر می شود . حال کم کم شروع به کوچک کردن عرض این شکاف می کنیم . مشاهده می کنیم که عرض تصویر روی پرده نیز کوچک می شود . این کار را تا جایی ادامه می دهیم که عرض یا پهنای شکاف نزدیک به طول موج نور لیزر هلیوم نئون یعنی ۶۳۲ نانومتر شود . حال شاهد پدیده جدیدی هستیم که به آن پراش گفته می شود . در این حالت تصویری کاملا متفاوت از معمول و آن چه پیش از این شرح دادیم مشاهده می شود .

مطالعه بیشتر

راهنمای خرید:
  • لینک دانلود فایل بلافاصله بعد از پرداخت وجه به نمایش در خواهد آمد.
  • همچنین لینک دانلود به ایمیل شما ارسال خواهد شد به همین دلیل ایمیل خود را به دقت وارد نمایید.
  • ممکن است ایمیل ارسالی به پوشه اسپم یا Bulk ایمیل شما ارسال شده باشد.
  • در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.