دانلود جامع ترین فایل pdf کتاب متافیزیک (مابعدالطبیعه ) ارسطو

دانلود جامع ترین فایل pdf کتاب متافیزیک (مابعدالطبیعه ) ارسطو
نوع فایل
pdf
حجم فایل
12MB
نویسنده
دسته بندی
تعداد بازدید
4217 بازدید
15,000 تومان 13,000 تومان٪13 تخفیف

دانلود جامع ترین فایل pdf کتاب متافیزیک (مابعدالطبیعه ) ارسطو

قابل توجه کاربران و دانشجویان عزیز و گرامی: فایلی که هم اکنون معرف حضور شماست جامع ترین و کامل ترین فایل pdf کتاب متافیزیک (مابعدالطبیعه ) ارسطو ترجمه بر پایه متن یونانی از دکتر شرف الدین خراسانی می باشد. این فایل شامل ۵۸۰ صفحه می باشد. و در غالب فرمت pdf تهیه شده و هم اکنون آماده دانلود است. امیدواریم که سودمند بوده و مورد استفاده شما سروران گرامی واقع گردد. در صورت تمایل و نیاز می توانید این فایل ارزشمند و مفید را از فروشگاه سایت یوفایل با مناسب ترین قیمت خریداری و دانلود نمایید.

کتاب متافیزیک (مابعدالطبیعه ) ارسطو

مابعدالطبیعه کتابی است از ارسطو که مجموعه‌ای است از درس‌هایی که در دوره‌های گوناگون ارائه شده است. عنوان این اثر، از محل قرار گرفتن آن در آثار ارسطویی (بعد از طبیعیات) اخذ شده است.

کتاب توسط محمدحسن لطفی تبریزی به فارسی ترجمه شده است.

مابعدالطبیعه یا متافیزیک، تاج فلسفه ارسطوست اما از سوی دیگر، دشوارترین بخش فلسفه او نیز است.

پژوهش درباره متافیزیک ارسطو از دو هزار سال پیش آغاز شده است و تاکنون ادامه دارد و شاید هرگز پایان نیابد، زیرا اختلاف برداشت‌ها و تفسیرها درباره این مجموعه از نوشته‌های ارسطو نه‌چندان است که بتوان میان آن‌ها گونه‌ای توافق و آشتی برقرار کرد. امام باید گفت که ارسطو خود مسبب این‌گونه برداشت‌های متضاد و ظاهراً آشتی‌ناپذیر بوده است.

پیش از هرچیز باید یادآوری شود که عنوان متافیزیک از خود ارسطو نیست. ارسطو در آثار دیگرش، به مطالبی که موضوع‌های عمده این نوشته‌ها را تشکیل می‌دهد، عنوان «فلسفه.

کتاب با یادداشتی از مترجم آغاز و مطالب در چهارده کتاب، گردآوری شده است.

یکی از مشکلات پیش روی خوانندگان‌ و محققان‌ آثار ارسطو، نظم و ساختار کتاب‌های‌ او و بخصوص، نظم و ساختار کتاب «مابعدالطبیعه» است.

چنانکه می‌دانیم، «مابعدالطبیعه»‌ کنونی را خود ارسطو تدوین نکرده و در فهرست‌های موجود از‌ دوران‌ باستان یا نسخه‌های قدیمی «مابعدالطبیعه»،

این مجموعه به گونه‌های متفاوت تنظیم شده است. این‌ مسئله تا پیش از دو قرن اخیر اهمیت فلسفی چندانی نداشت و موضوعی بیشتر‌ مربوط‌ به‌‌

نسخه‌شناسی تلقی می‌شد؛ اما با‌ بحث‌های‌ مهمی‌ که ارسطوشناسان جدید در باب‌ ساختار مجموعه «مابعدالطبیعه» طرح کردند، مسئله نظم این

کتاب و تقدم و تأخر زمانی و فلسفی‌ کتاب‌ها‌ اهمیت‌ بسیار یافت و در میان ارسطوشناسان برجسته این‌ قرن‌، آرای‌ متفاوتی در این باب ظاهر شد.

مطالعه بیشتر

راهنمای خرید:
  • لینک دانلود فایل بلافاصله بعد از پرداخت وجه به نمایش در خواهد آمد.
  • همچنین لینک دانلود به ایمیل شما ارسال خواهد شد به همین دلیل ایمیل خود را به دقت وارد نمایید.
  • ممکن است ایمیل ارسالی به پوشه اسپم یا Bulk ایمیل شما ارسال شده باشد.
  • در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.