دانلود فایل جزوه تروما به صورت اسلاید

دانلود فایل جزوه تروما به صورت اسلاید
نوع فایل
pdf
حجم فایل
2MB
نویسنده
دسته بندی
تعداد بازدید
450 بازدید
12,000 تومان 10,000 تومان٪17 تخفیف

دانلود فایل جزوه تروما به صورت اسلاید

دانشجویان و کاربران گرامی : فایلی که اکنون معرف حضور شماست فایل جامع pdf اسلایدهای جزوه تروما می باشد. این فایل شامل ۲۵۴ صفحه جزوه تایپ شده  بسیار سودمند و با ارزش با کیفیت بسیار عالی و در قالب فرمت pdf تهیه شده است که هم اکنون آماده دانلود می باشد .امیدواریم که سودمند بوده و مورد استفاده شما سروران گرامی واقع گردد. در صورت نیاز می توانید این فایل ارزشمند را با مناسب ترین قیمت از فروشگاه سایت یوفایل خریداری و دانلود نمایید.

فایل جزوه تروما به صورت اسلاید

تعریف تروما: هرگونه آسیب یا صدمه ای که به دنبال برخورد عوامل فیزیکی یا شیمیایی با بافتهای بوجود آید را تروما گویند.

آسیب های سر
تمام آسیب های سر بالقوه خطرناک هستند و نیاز به ارزیابی مناسب دارند به ویژه اگر مصدوم دچار اختلال هوشیاری باشد که این نشان دهنده آسیب به مغز و عروق داخل جمجمه و یا شکستگی جمجمه است .زخم روی پوست سر ممکن است شک شما را به وجود آسیب های عمقی تر افزایش دهد، اگرچه اغلب آسیب های عمقی شواهد قابل مشاهده کمی در ظاهر دارند .

از طرف دیگر اختلال سطح هوشیاری ممکن است دیگر صدمات وارده به مصدوم را بپوشاند، بنابراین باید مصدوم را بطور کامل معاینه کرد . همچنین به خاطر داشتن این نکته ضروری است که ضربه به سر می تواند باعث
کاهش سطح هوشیاری باشد ولی گاهی بر عکس مصدوم به دلیل دیگری دچار کاهش سطح هوشیاری میگردد :
به علت کاهش فشار خون ودر نتیجه اختلال هوشیاری دچار ضربه به سر می گردد .

تکان مغزی
مغز در داخل جمجمه تا حدودی آزاد است و به جایی نچسبیده است و می تواند تا حدودی آزادانه حرکت کند و به همین دلیل ممکن است در اثر ضربه های مغز در داخل جمجمه کمی تکان بخورد و سبب آسیب موقتی یا دائمی به مغز بشود .

تکان مغزی
cerebral concussion
ضربه های خفیف که سبب آسیب موقتی به مغز میشوند معمولا یک اختلال موقتی در عملکرد مغز ایجاد می کنند که مهمترین علامت آن بیهوشی موقتی می باشد .
بیهوشی که در اثر ضربه های خفیف و بدون عارضه ایجاد می شود ، اغلب بسیار خفیف هستند و معمولا بهبودی کامل دارند . به این گونه ضربه های خفیف تکان مغزی می گویند .

مطالعه بیشتر

راهنمای خرید:
  • لینک دانلود فایل بلافاصله بعد از پرداخت وجه به نمایش در خواهد آمد.
  • همچنین لینک دانلود به ایمیل شما ارسال خواهد شد به همین دلیل ایمیل خود را به دقت وارد نمایید.
  • ممکن است ایمیل ارسالی به پوشه اسپم یا Bulk ایمیل شما ارسال شده باشد.
  • در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.