دانلود فایل pdf جزوه آموزشی سیستم انژکتور (راهنمای آموزشی محصولات پژو) ایساکو

جزوه وخلاصه کتاب
نوع فایل
pdf
حجم فایل
4MB
نویسنده
دسته بندی
تعداد بازدید
1259 بازدید
8,000 تومان 6,800 تومان٪15 تخفیف

دانلود فایل pdf جزوه آموزشی سیستم انژکتور (راهنمای آموزشی محصولات پژو) ایساکو

قابل توجه کاربران و دانشجویان عزیز و گرامی: فایلی که هم اکنون معرف حضور شماست جامع ترین و کامل ترین فایل pdf جزوه آموزشی سیستم انژکتور (راهنمای آموزشی محصولات پژو) ایساکو می باشد. این فایل شامل ۸۶ صفحه می باشد و در غالب فرمت pdf تهیه شده و هم اکنون آماده دانلود است. امیدواریم که سودمند بوده و مورد استفاده شما سروران گرامی واقع گردد .در صورت نیاز می توانید این فایل ارزشمند و مفید را از فروشگاه سایت یوفایل با مناسب ترین قیمت خریداری و دانلود نمایید.

جزوه آموزشی سیستم انژکتور (راهنمای آموزشی محصولات پژو)

سیکل احتراق در موتورهای بنزینی

در موتورهای احتراق داخلی بنزینی انرژی شیمیایی نهفته در سوخت به انرژی مکانیکی(دورانی) تبدیل میگردد. امروزه در موتورهای بنزینی از تزریق به داخل منیفولد ورودی (پشت سوپاپ هوا) برای تشکیل مخلوط سوخت و هوا استفاده میشود. این مخلوط با حرکت روبه پایین پیستون و انجام عمل مکش به داخل سیلندر کشیده میشود.

هنگامیکه پیستون بالا میآید مخلوط را فشرده میسازد تا برای انجام عمل احتراق زمانبندی شده آماده شود و این مخلوط فشرده، توسط یک انرژی خارجی (جرقه) که بوسیله شمع اعمال میشود، محترق میگردد.

گرمای آزاد شده در فرآیند احتراق، باعث منبسط شدن گازهای سوخته شده گردیده و سیلندر را تحت فشار قرار میدهد. این فشار پیستون را با سرعت به سمت پایین میراند. این حرکت توسط شاتون به میللنگ منتقل شده و توسط آن به حرکت دورانی تبدیل میگردد. بعد از هر مرحله احتراق گازهای سوخته شده، با حرکت روبه بالای پیستون ازطریق سوپاپ خروجی (دود) به بیرون رانده میشود.

نسبت تراکم
زمانیکه پیستون به سمت بالا حرکت میکند، بواسطه فشرده شدن مخلوط سوخت و هوا، حجم مخلوط کاهش یافته و متراکم میگردد. برای بیان میزان فشردگی از واژه نسبت تراکم استفاده میشود. مقدار نسبت تراکم توسط رابطه زیر تعریف گردیده است.

محدوده تغییرات نسبت تراکم برای موتورهای بنزینی از ۷ تا ۱۳ میباشد؛که وابسته به ویژگیهای طراحی موتور است. افزایش نسبت تراکم بدون در نظر گرفتن پیشنهادات سازنده موتور، پدیدهی
را در سیلندر بوجود (Knock) مخربی به نام ضربه خواهد آورد.

مطالعه بیشتر

راهنمای خرید:
  • لینک دانلود فایل بلافاصله بعد از پرداخت وجه به نمایش در خواهد آمد.
  • همچنین لینک دانلود به ایمیل شما ارسال خواهد شد به همین دلیل ایمیل خود را به دقت وارد نمایید.
  • ممکن است ایمیل ارسالی به پوشه اسپم یا Bulk ایمیل شما ارسال شده باشد.
  • در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.