دانلود پاورپوینت اصول اپیدمیولوژی

دانلود پاورپوینت اصول اپیدمیولوژی
نوع فایل
PPT
حجم فایل
455KB
نویسنده
دسته بندی
تعداد بازدید
521 بازدید
7,500 تومان 5,800 تومان٪23 تخفیف

دانلود پاورپوینت اصول اپیدمیولوژی

دانشجویان و کاربران گرامی : فایلی که اکنون معرف حضور شماست فایل جامع پاورپوینت اصول اپیدمیولوژی می باشد. این فایل شامل ۲۷ اسلاید زیبا سودمند و قابل ویرایش می باشد و در قالب فرمت ppt تهیه شده است . امیدواریم که سودمند بوده و مورد استفاده شما سروران گرامی واقع گردد. در صورت نیاز می توانید این فایل ارزشمند را با مناسب ترین قیمت از فروشگاه سایت یوفایل خریداری و دانلود نمایید.

پاورپوینت اصول اپیدمیولوژی

فهرست:

  • ۱-تعریف اپیدمیولوژی
  • ۲-اهمیت اپیدمیولوژی
  • ۳-موارد کاربرد اپیدمیولوژی
  • ۴-سیربیماریها,طیف بیماریها

قسمتی از متن فایل:

شما مامای بخش زایمان بیمارستان جنرال منطقه هستید.اخیرا متوجه شده اید که طی ۲-۱ ماه گذشته تعداد بیمارانی که دچار Postop. Wound Infection شده اند افزایش یافته است.موضوع را با برخی از همکاران خود در میان می گذارید.نظرات متفاوت است.

-من فکر نمی کنم این طور باشد.ما همیشه از این طور موارد زیاد داشته ایم. -شاید! چکار می کنید؟ تصمیم شما چیست؟

تاریخچه اپیدمیولوژی:

HIPPOCRATES (400 BC): “On Airs, Waters, and Places” –Hypothesized that disease might be associated with the physical environment, including seasonal variation in illness.

JOHN GRAUNT (1662): “Nature and Political Observations Made Upon the Bills of Mortality” – First to employ quantitative methods in describing population vital statistics.

JOHN SNOW (1850): Formulated natural epidemiological experiment to test the hypothesis that cholera was transmitted by contaminated water.

HIPPOCRATES (400 سال قبل از میلاد): “در هوا ، آب و اماکن” – فرض بر این است که این بیماری ممکن است با محیط جسمی ، از جمله تغییر فصلی در بیماری همراه باشد. JOHN GRAUNT (1662): “مشاهدات طبیعت و سیاسی بر اساس لوایح مرگ و میر” – ابتدا در توصیف آمار حیاتی جمعیت ، روش های کمی استفاده کنید. JOHN SNOW (1850): برای آزمایش این فرضیه مبنی بر انتقال وبا توسط آب آلوده ، آزمایش اپیدمیولوژیکی طبیعی تدوین شده است.

در قرن نوزدهم با مشاهده الگوی بیماریها در جامعه روشهایی را برای کنترل و پیشگیری آنها ابداع کردند.با پیشرفتهای میکرب شناسی اپیدمیولوژیستها دوباره متوجه انتشار باکتریها در تماسهای فردی شدند.در اواسط قرن بیستم مجددا اپیدمیولوژی احیا شد.

قرن ۱۴: طاعون خیارکی(بزرگ)-یک سوم جمعیت اروپا از بین رفتند.یهودیان اروپا آن را مجازات الهی می دانستند.

مطالعه بیشتر

راهنمای خرید:
  • لینک دانلود فایل بلافاصله بعد از پرداخت وجه به نمایش در خواهد آمد.
  • همچنین لینک دانلود به ایمیل شما ارسال خواهد شد به همین دلیل ایمیل خود را به دقت وارد نمایید.
  • ممکن است ایمیل ارسالی به پوشه اسپم یا Bulk ایمیل شما ارسال شده باشد.
  • در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.