دانلود اسلایدهای جزوه تکنیک های ایمنواسی

دانلود اسلایدهای جزوه تکنیک های ایمنواسی
نوع فایل
pdf
حجم فایل
2MB
نویسنده
دسته بندی
تعداد بازدید
470 بازدید
9,000 تومان 7,000 تومان٪22 تخفیف

دانلود اسلایدهای جزوه تکنیک های ایمنواسی

دانشجویان و کاربران گرامی : فایلی که اکنون معرف حضور شماست فایل جامع pdf اسلایدهای جزوه تکنیک های ایمنواسی می باشد .این فایل شامل ۴۲ صفحه جزوه به صورت اسلاید سودمند و با ارزش با کیفیت بسیار عالی و در قالب فرمت pdf تهیه شده است که هم اکنون آماده دانلود می باشد .امیدواریم که سودمند بوده و مورد استفاده شما سروران گرامی واقع گردد. در صورت نیاز می توانید این فایل ارزشمند را با مناسب ترین قیمت از فروشگاه سایت یوفایل خریداری و دانلود نمایید.

دانلود اسلایدهای جزوه تکنیک های ایمنواسی

توضیح ذیل خارج از متن جزوه می باشد:

واکنش های ایمونواسی (Immunoassay): واکنش های ایمونو شیمیایی اساس دامنه وسیعی از آزمون های حساس

و اختصاصی بالینی را تشکیل می‌‌‌ دهند که واکنش های ایمونواسی نامیده می شوند.

اساس کلی این واکنش ها،تعامل بین آنتی ژن و آنتی بادی و تشکیل کملپلکس Ag-Ab می باشد.

ایجاد این کمپلکس بواسطه ی جاذبه های ضعیف زیر انجام می پذیرد: ۱. پیوند هیدروژنی ۲. جاذبه الکترواستاتیک ۳. جاذبه آبگریز ۴. جاذبه واندروالس تکنیک های ایمونواسی را بر اساس نحوه‌ی جوابدهی به ۳ دسته تقسیم می کنند:

۱. کیفی: فقط + و یا – بودن آزمایش تعیین می شود. ۲. نیمه کمی: بیان میزان شدت کمپلکس به صورت ۱+،۲+،۳+ و… – ویا بصورت Few-Moderate-Many 3. کمّی: بیان میزان ماده مورد نظر بر حسب واحد های مشخص.

روشهای ایمنو اسی در بین روشهای تشخیصی آزمایشگاهی امروزه روشهای تشخیص ایمنی که در آن از آنتی بادی بعنوان یک فاکتور شناساگر استفاده می شود کاربردهای وسیعی یافته است. . در برخی موارد سنجش ایمنی – واکنش بین آنتی ژن و آنتی بادی بطور ماکروسکوپی و چشمی قابل مشاهده است (مانند روشهای آگلوتیناسیون و ایمونوپرسیپیتاسیون).

در اینگونه روشها بعلت فقدان سیستم تقویت سیگنال – حساسیت روش محدود است و به همین دلیل باید کمپلکسهای بزرگ آنتی ژن- آنتی بادی تشکیل شود تا سنجش قابل تشخیص باشد. در مواردی که واکنشهای آنتی ژن – آنتی بادی قابل مشاهده نباشد – باید این واکنش به نحوی آشکار شود که این امر باعث پدید آمدن نسل جدیدی از روشها بنام Labeled Immunoassay شد. در این واکنشها آنتی بادی با آنتی ژن توسط موادی که دارای خاصیت رادیو اکتیو – فلورسانس – فعالیت آنزیمی – لومینسانس هستند نشاندار می شود که به ترتیب رادیو ایمونو اسی – فلورسانس ایمونو اسی – آنزیم ایمونو اسی و لومینسانس ایمونو اسی نامیده می شوند.

مطالعه بیشتر

راهنمای خرید:
  • لینک دانلود فایل بلافاصله بعد از پرداخت وجه به نمایش در خواهد آمد.
  • همچنین لینک دانلود به ایمیل شما ارسال خواهد شد به همین دلیل ایمیل خود را به دقت وارد نمایید.
  • ممکن است ایمیل ارسالی به پوشه اسپم یا Bulk ایمیل شما ارسال شده باشد.
  • در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.