دانلود گزارش آزمایشگاه درس شیمی فیزیک (جذب سطحی اسید استیک)

دانلود گزارش آزمایشگاه درس شیمی فیزیک (جذب سطحی اسید استیک)
نوع فایل
pdf
حجم فایل
192KB
نویسنده
تعداد بازدید
1071 بازدید
7,000 تومان 5,000 تومان٪29 تخفیف

دانلود گزارش آزمایشگاه درس شیمی فیزیک (جذب سطحی اسید استیک)

قابل توجه کاربران و دانشجویان عزیز و گرامی: فایلی که هم اکنون معرف حضور شماست جامع ترین و کامل ترین فایل pdf گزارش آزمایشگاه درس شیمی فیزیک ( موضوع آزمایش :جذب سطحی اسید استیک) می باشد. این فایل شامل۷ صفحه می باشد. و در غالب فرمت pdf تهیه شده و هم اکنون آماده دانلود است. امیدواریم که سودمند بوده و مورد استفاده شما سروران گرامی واقع گردد. در صورت تمایل و نیاز می توانید این فایل ارزشمند و مفید را از فروشگاه سایت یوفایل خریداری و دانلود نمایید.

آزمایشگاه درس شیمی فیزیک (جذب سطحی اسید استیک)

در عملیات جذب سطحی انتقال یک جز از فاز گاز یا مایع به سطح جامد صورت می گیرد از کاربردهای این فرایند می توان به رنگبری شربت قند و تصفیه روغنهای صنعتی یا خوراکی و حذف مواد آلاینده از هوا یا مخلوط گازهای دیگر اشاره کرد.

واژه جذب سطحی برای تشریح این حقیقت به کار می رود که غلظت مولکولهای جذب شده در سطح تماس جامد بیشتر از فازگاز یا محلول است .جذب روی یک سطح جامد به علت نیروی جاذبه اتم ها یا مولکولها در سطح آن جامد است در عمل جذب سطحی نیروهای مختلفی اعم از فیزیکی و شیمیایی موثرند و مقدار آن بستگی به طبیعت ماده جذب شده وجسم جاذب دارد و به این دلیل می توان مثلا ماده ای  را که در یک مخلوط وجود دارد را جدا نمود.

 در حالت جداسازی های گازی  از فرآیند جذب ، در رطوبت زدائی ها هوای خشک و دیگر گازها ،بوزدائی و جداسازی ناخالصی ها از گازهای صنعتی مثل دی اکسید کربن ، بازیابی حلالهای پرارزش از مخلوط رقیق آنها با هوا یا گازهای دیگر، و جداسازی مخلوطی از هیدروکربن های گازی مانند مخلوطی از متان ، اتیلن ، اتان ، پروپیلن و پروپان استفاده می شود.

دو مکانیزم اصلی برای جذب سطحی وجود دارد:

۱.جذب فیزیکی

۲.جذب شیمیایی

در جذب شیمیایی ، واکنش شیمیایی بر روی سطح انجام می شود و مولکولهای گاز با پیوندهای شیمیایی نسیتاً قوی به سطح نگه داشته شده اند.

جذب فیزیکی گزینشی نیست.به عنوان مثال در دماهای به اندازه کافی پائین ،  به طور فیزیکی بر روی هر جامدی جذب می شود.اما در جذب شیمیایی این جذب کاملاً به صورت گزینشی عمل می کند.

مطالعه بیشتر

راهنمای خرید:
  • لینک دانلود فایل بلافاصله بعد از پرداخت وجه به نمایش در خواهد آمد.
  • همچنین لینک دانلود به ایمیل شما ارسال خواهد شد به همین دلیل ایمیل خود را به دقت وارد نمایید.
  • ممکن است ایمیل ارسالی به پوشه اسپم یا Bulk ایمیل شما ارسال شده باشد.
  • در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.