دانلود فایل pdf خلاصه کتاب انتقال جرم و عملیات واحد

جزوه وخلاصه کتاب
نوع فایل
pdf
حجم فایل
2MB
نویسنده
دسته بندی
تعداد بازدید
1062 بازدید
9,000 تومان 7,800 تومان٪13 تخفیف

دانلود فایل pdf خلاصه کتاب انتقال جرم و عملیات واحد

قابل توجه کاربران و دانشجویان گرامی : فایل که هم اکنون معرف حضور شما عزیزان است جامع ترین و کامل ترین فایل pdf خلاصه کتاب انتقال جرم و عملیات واحد می باشد. این فایل شامل ۸۳ صفحه می باشد و در قالب فرمت pdf تهیه شده است.امیدواریم سودمند بوده و مورد استفاده شما سروران گرامی واقع گردد.در صورت نیاز می توانید این فایل ارزشمند و مفید را از فروشگاه سایت یوفایل با مناسب ترین قیمت خریداری و دانلود نمایید.

خلاصه کتاب انتقال جرم و عملیات واحد

۱- مکانیزم های انتقال جرم
انتقال جرم بین فازها با دو مکانیزم نفوذ مولکولی و جابه جایی انجام می شود. در نفوذ مولکولی توده سیال فاقد حرکت است .(حرکت به  (v ¹ مفهوم سیالاتی) اما در جابه جایی، توده سیال دارای عامل اصلی انتقال جرم بین دو فاز وجود اختلاف پتانسیل شیمیایی است اما درون یک فاز وجود اختلاف غلظت به عنوان شرط انتقال جرم کفایت می کند.
۲- نفوذ مولکولی در سیالات

که در واحد زمان و در واحد سطح نسبت به یک ناظر لخت از نقطه ای A عبارت است از تعداد مول های جزء (NA ) شار مطلق انتقال جرم به نقطه دیگر منتقل می شود و به صورت زیر بیان می شود:
NA = CAvA (١)
نسبت به ناظر لخت است. دقت شود که در نفوذ با وجود آنکه حرکت در مقیاس ماکروسکوپی وجود A در معادله فوق سرعت جزء vA همان سرعت ناشی از نفوذ است که در مقیاس مولکولی vA ندارد اما در مقیاس مولکولی حرکت اجزاء انجام می شود. لذا در معادله بالا انجام می شود. چون این سرعت ها قابل اندازه گیری نیستند بنابراین لازم است رابطه فوق در قالب کمیت های قابل اندازه گیری بازنویسی شود:

خلاصه نکات روابط شار انتقال جرم:

  • در مختصات کارتزین و در نفوذ متقابل پروفایل غلظت خطی است. ·
  • در مختصات کارتزین و در نفوذ در جزء ساکن پروفایل غلظت اکسپوننسیالی است.
  • در محلول های رقیق و در مسائل نفوذ متقابل قابل صرفنظر است. در این حالت در مختصات xAåNi در معادله شار ( ۱۱ ) ترم کارتزین پروفایل غلظت به صورت خطی خواهد بود.

مطالعه بیشتر

راهنمای خرید:
  • لینک دانلود فایل بلافاصله بعد از پرداخت وجه به نمایش در خواهد آمد.
  • همچنین لینک دانلود به ایمیل شما ارسال خواهد شد به همین دلیل ایمیل خود را به دقت وارد نمایید.
  • ممکن است ایمیل ارسالی به پوشه اسپم یا Bulk ایمیل شما ارسال شده باشد.
  • در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.