دانلود جزوه درس فلسفه تعلیم و تربیت

دانلود جزوه درس فلسفه تعلیم و تربیت
نوع فایل
pdf
حجم فایل
171KB
نویسنده
دسته بندی
تعداد بازدید
602 بازدید
7,000 تومان 5,500 تومان٪21 تخفیف

دانلود جزوه درس فلسفه تعلیم و تربیت

قابل توجه کاربران و دانشجویان عزیز و گرامی: فایلی که هم اکنون معرف حضور شماست جامع ترین و کامل ترین فایل pdf جزوه درس فلسفه تعلیم و تربیت می باشد این فایل شامل ۱۶ صفحه می باشد. و در غالب فرمت pdf تهیه شده و هم اکنون آماده دانلود است. امیدواریم که سودمند بوده و مورد استفاده شما سروران گرامی واقع گردد .در صورت نیاز می توانید این فایل ارزشمند و مفید را از فروشگاه سایت یوفایل با مناسب ترین قیمت خریداری و دانلود نمایید.

جزوه درس فلسفه تعلیم و تربیت

مقدمه:

اصول و فلسفه تعلیم و تربیت یکی از درس های تربیتی مهم و ضروری متقاضیان حرفه ی معلمی استت . در توصتیه نامه بین المللی یونسکو، فلسفه تعلیم و تربیت به عنوان یکی از مواد درسی ضروری آن ها لحاظ شده است. معلمان، کلیدی ترین عنصر یک نظام تعلیم و تربیت هستند. اهمیت و جایگاه و نقش معلم در تعلیم و تربیت تا آن جاست که برخی معتقدند “معلم کارایی و کفایت او، آیینه تمام نمای کفایت و کارآیی هر نظام آموزش و پرورش است”

-۱ فلسفه چیست؟

کلمه فلسفه

شاید ساده ترین طریق شناسایی فلسفه، معنی کردن واژه فلسفه باشد لفظ فلستفه ریهته ی یونتانی دارد . ایتن لفتظ معرب کلمه ی فیلوسوفیا) philosophia ( است. فیلوسوفیا مرکب از دو کلمه: فیلو به معنی دوستداری و سوفیا به معنی دانایی، پس کلمه فیلوسوفیا به معنی دوستداری دانایی است.

زمینه تاریخی

فیثاغورث اولین کسی بود که خود را فیلوسوفس) philosophos ( یعنی دوستدار دانایی خواند. افلاطون هم، سقراط را فیلوسوفس، معرفی می کند. پیش از سقراط گروهی پدید آمدند که خود را سوفیست یعنی دانشمند می نامیدند.
سقراط به علت تواضع و فروتنی و یا شاید برای هم ردیف نشدن با سوفیست ها، مایل نبود او را سوفیست بخوانند و از این رو خود را فیلوسوفس)فیلسوف( یعنی دوستدار دانش نامید. رفته رفتته کلمه فیلوسوفس
)فیلسوف(، به مفهوم دانهمند ارتقاء پیدا کرد و کلمه ی فلسفه نیز مرادف با دانش شد.
تعریف فلسفه
کلمه ی فلسفه برای هر کسی یادآور مفهوم خاصی است که دامنه ی تفسیر آن از یتک در عوامانه، تا یک در عمیق عالمانه در نوسان است.

مطالعه بیشتر

راهنمای خرید:
  • لینک دانلود فایل بلافاصله بعد از پرداخت وجه به نمایش در خواهد آمد.
  • همچنین لینک دانلود به ایمیل شما ارسال خواهد شد به همین دلیل ایمیل خود را به دقت وارد نمایید.
  • ممکن است ایمیل ارسالی به پوشه اسپم یا Bulk ایمیل شما ارسال شده باشد.
  • در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.